آفتاب
جانشین شهردار مشهد مطرح کرد؛

از برنامه‌های مشهد2017 بسیار عقب مانده‌ایم

از برنامه‌های مشهد2017 بسیار عقب مانده‌ایم

جانشین شهردار مشهد گفت: از برنامه‌های مشهد2017 بسیار عقب مانده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، علی‌اصغر عنابستانی امروز 9 شهریور در نشست خبری درباره امور مربوط به مشهد 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام، عنوان کرد: همه باید فرصت "مشهد پایتخت فرهنگی" را فرصتی ویژه‌ بدانند و شهرداری مشهد منتظر نمی‌ماند که دستگاه‌ها وظیفه خودشان را انجام دهند بلکه در ذیل سیاست‌گذاری‌ها و براساس چشم‌اندازها در این مسیر کار خود را پیش خواهد برد.

وی افزود: برای رساندن مشهد به پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 بسیار عقب‌مانده‌ایم، چرا که مصوبه‌ ستاد مربوط به مشهد 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام که در بهمن ماه سال گذشته در شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید، بسیار با تاخیر انجام شد؛ اما فعالیت‌های این ستاد از ابتدای سال جاری آغاز شده و تا کنون هیچ کوتاهی انجام نگرفته است.

عنابستانی با بیان اینکه تاکنون نخواسته‌ایم برنامه‌ها به صورت کوتاه‌مدت انجام شود بلکه برنامه‌ها را بزرگ چیده‌ایم و کار را برای خود سخت کرده‌ایم، عنوان کرد: قرار است برای این اتفاق ظرفیت‌های موجود شهرداری را آنالیز کنیم و از فرصت 2017 به عنوان یک کاتالیزور استفاده کرده تا فعالیت‌های فرهنگی پایتخت فرهنگی جهان اسلام را شیوع و گسترش دهیم؛ همه دستگاه‌ها باید به پای این کار بیایند و شهرداری را همراهی کنند.

مشاور عالی شهردار مشهد خاطرنشان کرد: شهرداری، 2017 را به عنوان یک نقطه عزیمت برای شروع فعالیت‌های فرهنگی می‌داند، زیرا به همه برنامه‌های جامع و کلان در نظر گرفته شده در این مدت یک سال و نیم باقی‌مانده نمی‌رسد؛ باید بتوانیم خودمان را شایسته آن مقطع کنیم و مردم مشهد نیز بخواهند که شایسته الگویی برای جهان اسلام شوند.

وی با بیان اینکه بعضی از طرح‌های موجود در این مسیر قرار است به صورت درازمدت در آینده پیگیری شود، تصریح کرد: معماری اسلامی- ایرانی در شهر از مسائل جدی و موردتوجه شهرداری است که برای بعضی ساختارها و دستگاه‌های متولی جهت‌دهی‌هایی را انجام داده‌ایم، هم‌چنین طرحی در حال انجام است تا حلقه‌ اطراف حرم مطهر رضوی را با معماری اسلامی - ایرانی شکل دهیم و نقطه‌ای از شهر را به عنوان الگویی برای معماری اسلامی - ایرانی تبدیل کنیم.

وی با بیان این‌که یکی از فعالیت‌های پیش رو در مشهد 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام، ساخت سالن اجلاس سران همایش‌های بین‌المللی است، افزود: به دنبال آن هستیم تا این سالن در سال 2017 ساخته شود؛ مکان این سالن در اطراف نمایشگاه بین‌المللی قرار خواهد داشت و تاکنون دولت و استانداری وعده کمک‌های مالی را برای ساخت این سالن داده‌اند.

عنابستانی گفت: اخیرا نیز قرار شده تا برای ساخت این سالن توسط سرمایه‌گذار کمپ طرق، سرمایه‌گذاری انجام شود و هزینه لازم برای این سالن حدود 150 میلیارد تومان برآورده شده است.

جانشین شهردار مشهد تصریح کرد: مشهد در رقابت با دیگر شهرها برای رسیدن به پایتخت فرهنگی، دارای برنامه‌های بسیار جامع و کامل‌تری است اما باز هم تاکید می‌کنم که از بسیاری از برنامه‌ها عقب‌تریم.

عنابستانی در پاسخ به ایسنا در خصوص راه‌های ایجاد هماهنگی بیشتر میان اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: قرار است فردا جلسه تعاملی شهرداری با اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود تا در خصوص موضوعات مرتبط با مشهد 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام به مذاکره بنشینند.

وی تولید فیلم فاخر امام رضا(ع) با دکور ماندگار، ایجاد شهرک سینمایی رسانه‌ای جهان اسلام در مشهد و تولید فیلم و پویانمایی با محوریت امام رضا(ع) را از دیگر اقدامات فرهنگی در دست انجام برای مشهد 2017 بیان کرد و گفت: برای تکمیل زیرساخت‌های این کلان‌شهر در سال 2017 برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و در دست انجام است که اجرای طرح جامع کنترل ترافیک در محدوده حرم مطهر رضوی، بهره‌برداری از خط دوم قطارشهری، نوسازی و احداث 313 مسجد از مهم‌ترین این پروژه‌ها هستند.

انتهای پیام

کد N940952

وبگردی