آفتاب

نامزد جمهوری‌خواهان کشیدن دیوار در مرز کانادا - آمریکا را مطرح کرد

نامزد جمهوری‌خواهان کشیدن دیوار در مرز کانادا - آمریکا را مطرح کرد

اسکات واکر، نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا مساله مرز آمریکا و کانادا به عنوان طولانی‌ترین مرز مشترک جهان و کشیدن دیوار بین این دو کشور متحد را در کمپین انتخاباتی خود مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، اسکات واکر در گفت‌وگوی تلویزیونی خود در این باره گفت که ساختن دیوار بین مرز دو کشور امنیت آمریکا در برابر مهاجران را افزایش می‌دهد؛ برخی مردم از ما درباره منطقه "نیوهمپشایر" می‌پرسند. آنها نگرانی‌های بسیار منطقی و قانونی را مطرح می‌کنند.

واکر تاکید کرد که امنیت مرزهای آمریکا به ویژه مرزهای جنوبی با مکزیک باید بیش از گذشته در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد که امنیت مرزها تنها مربوط به مساله مهاجرت نمی‌شود بلکه کنترل تروریسم و مجرمان بین‌المللی را نیز شامل می‌شود.

واکر در این مصاحبه خود به اختصاص بودجه‌های میلیونی به امنیت بنادر و فرودگاه‌ها اشاره و عنوان کرد، چنین بودجه‌ای باید به مرزهای زمینی و حتی مرز با کانادا نیز اختصاص داده شود.

علاوه بر این نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا اظهار کرد، در صورتی که لازم باشد حتی از ساختن دیوار در مرز آمریکا و کانادا حمایت می‌کند. با این حال مشخص نیست که چرا واکر مرز آمریکا و کانادا را تهدیدی علیه امنیت کشورش محسوب می‌کند.

او در ادامه به اوضاع خاورمیانه، ارتش و امنیت ملی پرداخت.

انتهای پیام

کد N940885

وبگردی