آفتاب
مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات:

بازمهندسی مناسبت‌های مذهبی از ضروریات فعالیت تشکل‌های دینی است

بازمهندسی مناسبت‌های مذهبی از ضروریات فعالیت تشکل‌های دینی است

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: از ضروری‌ترین فعالیت‌های تشکل‌های دینی بازمهندسی مناسبت‌های مذهبی براساس محکمات مذهبی است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: از ضروری‌ترین فعالیت‌های تشکل‌های دینی بازمهندسی مناسبت‌های مذهبی براساس محکمات مذهبی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رضا معممی‌مقدم در نشست با تشکل‌های دینی استان یزد با بیان اینکه گزارشات خوبی از فعالیت‌های شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، انجمن‌های اسلامی و.. . استان یزد به مرکز ارسال می‌شود، گفت: جهت ساماندهی امور مربوط به تشکل‌های دینی بانک اطلاعات تحت وب تشکل‌های دینی کشور در حال راه‌اندازی است.

وی افزود: ایجاد بانک جامع اطلاعات تشکل‌های دینی کشور تمام اطلاعات لازم جهت برنامه‌ریزی، ساماندهی، رصد و گزارش‌دهی در خصوص تشکل‌های دینی را در بر خواهد داشت.

معممی‌مقدم با بیان اینکه ما باید در بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی توازن داشته باشیم، اظهار کرد: گاها مشاهده می‌شود که به مراسمات عزاداری گرایش بیشتری وجود دارد.

وی اضافه کرد: ما باید در برنامه‌ریزی‌های خود به مناسبت‌های شادی چون دهه کرامت، عید غدیر و.. . توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: باید برای بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی طرحی ارائه شود و در آن باز مهندسی مناسبت‌های مذهبی براساس محکمات مذهبی توسط تشکل‌های دینی مورد توجه قرار گیرد.

معممی‌مقدم در خصوص جایگاه تشکل‌های دینی در کشور گفت: امروز مراجع بالادستی نظام نسبت به نقش آفرینی بیشتر و بهتر هیئات مذهبی در جلسات خود نظر ویژه‌ای دارند که این امر نشان از جایگاه این تشکل‌هاست.

وی با بیان اینکه خوشبختانه روز به روز توجه به تشکل‌های دینی در حال افزایش است، افزود: به دنبال آن هستیم تا در برنامه ششم توسعه جانمایی مناسبی را برای تشکل‌های دینی داشته باشیم.

مدیر کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: در آموزه‌های دینی ما به تظاهرات‌های مذهبی تاکید شده است اما نباید فقط به این امر بسنده کنیم بلکه باید وقتی مجلس عزاداری برپا می‌شود ببینیم در مقابل چند آسیب اجتماعی توانسته‌ایم کاری انجام دهیم.

وی هدف قرار گرفتن عزاداری در مجالس عزاداری را مهمترین آسیب امروز مراسم عزاداری دانست و تصریح کرد: بعضی فکر می‌کنند عزاداری هدف است، در حالیکه عزاداری وسیله است تا به هدف بزرگتری دست پیدا کنیم.

معممی‌مقدم با بیان اینکه عزاداری شعار حیاتی ما هیئتی‌هاست، گفت: اگر در هیئات فقط عزاداری هدف باشد دیگر از تدبر در مجالس خبری نخواهد بود و در این صورت رشد و کمال در هیئات جای خود را به رقابت خواهد داد.

مدیر کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در پایان گفت: هنر ما در سازمان تبلیغات اسلامی برقراری پیوند عاطفی قوی با تشکل‌های دینی و فعالین این عرصه است.

انتهای پیام

کد N940838

وبگردی