آفتاب
عراقچی خبر داد؛

نشست سالانه سفرای ایران در خارج تا ۲ ماه آینده برگزار می‌شود

نشست سالانه سفرای ایران در خارج تا ۲ ماه آینده برگزار می‌شود

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه کشورمان، از برگزاری نشست سفرای ایران تا دو آینده در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی امروز در گفتگو با برنامه «بدون خط خوردگی» با بیان اینکه توافق وین و نتایج حاصل از آن بر روابط بین‌المللی، منطقه ای  و دو جانبه ایران با دیگر کشورها تاثیر خواهد گذاشت و ما در دیپلماسی اقتصادی با شرایط جدیدی روبرو می‌شویم، ادامه داد: این شرایط فرصت جدیدی را در راستای پیشبرد منافع ملی کشور در عرصه بین‌المللی برای ما فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: فرصت‌هایی که در برابر سیاست خارجی ایران به وجود آمده، طلایی است و باید با تلاش مضاعف از این فرصت‌ها به نحو کامل استفاده کنیم و البته از دیگر سو باید جلوی نفوذ دشمن را نیز بگیریم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در مورد تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: این کمیسیون در مجلس تشکیل شده است و ما  نیز در خدمت این کمیسیون هستیم؛ از من و آقای تخت‌روانچی دعوت شده که در جلسه این کمیسیون در روز دوشنبه حضور پیدا کنیم و امیدوارم با همکاری و تبادل نظر به برداشت های بهتر در ارتباط به برجام برسیم و مراحل قانونی مورد نیاز طی شود.

عراقچی در این گفتگو همچنین خبر از برگزاری نشست سالانه سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف تا دو ماه آینده با محوریت مسائل اقتصادی داد و افزود: بعد از مذاکرات و تدوین متن برجام ما در ابتدای یک راه طولانی هستیم، این موضوع فرصت های زیادی را در برابر ما ایجاد می‌کند و ما باید قدر این فرصت ها در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را بدانیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از این فرصت ها به خوبی استفاده شود وگرنه تبدیل به تهدید می‌شود، گفت: در این سمینار سالانه دستور کار مباخث اقتصادی است و فرصت های ناشی از برجام و برنامه کاری هیات‌های نمایندگی ایران در خارج از کشور برای استفاده از این فرصت با تکیه بر مسائل اقتصادی تدوین و تهیه می‌شود.  

کد N940807

وبگردی