آفتاب
اقدام عربستان برای کنترل "کرونا ویروس"؛

وزارت بهداشت: زائران خانه خدا تا 2هفته پس از ورود به کشور مراقبت می‌شوند

وزارت بهداشت: زائران خانه خدا تا 2هفته پس از ورود به کشور مراقبت می‌شوند

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه طی امسال هنوز هیچ موردی از وجود کرونا ویروس در ایرانیان گزارش نشده است، گفت: زائران خانه خدا تا دو هفته پس از ورود به کشور مراقبت می‌شوند.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمدمهدی گویا افزود: بیماری آبله تنها بیماری است که ریشه کن شده و بیماری فلج اطفال نیز در شرف ریشه‌کنی است. مابقی بیماری‌های واگیر نیز یا در مراحل حذف هستند یا در شرایط تحت کنترل قرار دارند.

امسال هیچ مورد کرونا ویروس گزارش نشده است

وی در ادامه به وضعیت عربستان درباره کرونا ویروس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی امسال هنوز هیچ موردی از وجود کرونا ویروس در ایرانیان گزارش نشده است. در حالی که سال گذشته شاهد شش مورد در استان کرمان بودیم که 4 مورد آن از طریق انتقال بیمارستانی بود و البته کنترل شد.

گویا تصریح کرد: کرونا ویروس در عربستان و برخی کشورهای خاورمیانه گزارش شده است و شاهد یک همه‌گیری چشم‌گیر از این بیماری در شهر ریاض عربستان هستیم که خوشبختانه هیچ زائری از ایران به آن شهر نمی‌رود.

رییس مرکز مدیرت بیماری‌های واگیر گفت: البته باید اشاره کنیم که اطلاعات همه‌گیرشناسی کرونا ویروس هنوز ناقص است، اما در سال 2015 شاهد نفوذ این بیماری از یک شخص کره‌ای ساکن در عربستان به آن کشور و ابتلای بیماران در بیمارستانی در کشور کره جنوبی به خاطر همان فرد بودیم.

وی افزود: منشاء انتقال کرونا ویروس می‌تواند شترهای آلوده یا مصرف لبنیات آنها باشد و یا انتقال از فرد بیمار به دیگران به ویژه کادر بیمارستانی که تماس مستقیم با بیمار دارند.

بنابر اعلام وبدا، وی از اطلاع رسانی جامع به زائران عربستان سخن به میان آورد و گفت: زائران تا دو هفته پس از ورود به کشور هم مراقبت می‌شوند، هرچند باید گفت عربستان نیز اقدامات وسیعی برای کنترل این بیماری انجام داده است.

انتهای پیام

کد N940799

وبگردی