آفتاب
رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل:

ایده‌ها با وسواس بیشتری ارزیابی شود

ایده‌ها با وسواس بیشتری ارزیابی شود

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل استفاده از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها را به نخبگان بسیجی توصیه و تاکید کرد: شناسایی ایده‌ها در مراکز رشد اهمیت ویژه‌ای دارد و ایده‌ها باید با وسواس بیشتری ارزیابی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل، حسین شایقی در دومین نشست سراسری مسئولین مراکز رشد خلاقیت بسیج کشور در اردبیل با بیان اینکه مراکز رشد یک مرکز کاتالیزوری برای توسعه سریع فناوری است، گفت: این مراکز سبب می‌شوند شرکت‌های دانش بنیان بیشتر از گذشته خود را باز یابند و در توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه با ریزش شرکت‌های دانش بنیان نسبت به سال‌های گذشته مواجه هستیم، افزود: مراکز رشد می توانند با مشاوره، استقرار و برگزاری کارگاه به فعال بودن شرکت‌ها کمک کنند.

شایقی جلوگیری از ریزش شرکت‌های دانش بنیان با بکارگیری برنامه‌ریزی دقیق را یکی از وظایف سازمان بسیج علمی دانست و تصریح کرد: برای ایجاد یک شرکت نوپا حدود سه میلیون تومان باید هزینه شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل خاطرنشان کرد: باید قدر سرمایه های علمی کشور را بدانیم و از آن در راه توسعه کشور استفاده کنیم و لازمه استفاده از این سرمایه‌ها نیز ایجاد شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه باید خود را به سلاح‌های علم و فناوری مجهز کنیم، گفت: با این کار می‌توانیم در کنار توسعه علمی به توسعه فناوری نیز برسیم.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی ایجاد شرکت‌های دانش بنیان با تکیه بر پتانسیل‌های علمی استان را از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: در این راستا از پتانسیل‌های نخبگان بسیجی باید به نحو احسن استفاده کرد.

شایقی استفاده از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها را به نخبگان بسیجی توصیه و تاکید کرد: شناسایی ایده ها در مراکز رشد اهمیت ویژه‌ای دارد و ایده ها باید با وسواس بیشتری ارزیابی شوند.

انتهای پیام

کد N940782

وبگردی