آفتاب

رزمایش ناتو در دریای سیاه با مشارکت اوکراین

رزمایش ناتو در دریای سیاه با مشارکت اوکراین

اوکراین میزبان رزمایش‌های دریایی در دریای سیاه با مشارکت نیروهای ناتو است که در آن 2500 سرباز و حدود 150 تجهیزات نظامی اعم از کشتی‌های جنگی تا هلیکوپتر و خودروی زرهی شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه راشا تودی، بر اساس این گزارش اوکراین به عنوان میزبان رزمایش "نسیم دریای 2015" اقدام به استقرار 1000 سرباز، 9 کشتی جنگی، و هشت هواپیما کرده است. همچنین از آمریکا 1000 سرباز، پنج کشتی جنگی، دو زیردریایی و شش هواپیما در این رزمایش حضور پیدا می‌کنند.

پس از این کشورها،‌ 500 سرباز، شش کشتی جنگی، سه زیردریایی و شش هواپیما نیز از سوی کشورهای بلغارستان، آلمان، یونان، ایتالیا، رومانی، ترکیه،‌ انگلیس، و کشورهای مولداوی و سوئد که عضو ناتو نیستند مشارکت خواهند کرد.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: این رزمایش هدفش تقویت اعتماد و امنیت در منطقه و افزایش سازگاری میان نیروی دریایی اوکراین و نیروهای دریایی کشورهای شریک و عضو ناتو است.

رزمایش نسیم دریا قرار است در مناطق اودسا و نیکولایفسک اوکراین که فاصله زیادی با شبه جزیره کریمه روسیه ندارند، برگزار شود.

این رزمایش قرار است تا اواسط سپتامبر به طول بینجامد. اوکراین در سال 2015 برنامه ریزی کرده تا در 11 رزمایش مشترک با ناتو شرکت کند.

ناتو در حال حاضر مشغول انجام یک رزمایش دیگر در آلمان، ایتالیا، بلغارستان و رومانی تحت عنوان رزمایش "پاسخ سریع" است. این رزمایش یکی از بزرگترین رزمایش‌های ناتو از زمان جنگ سرد به بعد است و قرار است تا 13 سپتامبر طول بکشد. یک رزمایش جداگانه نیز تحت عنوان "حمله ساده" در منطقه بالتیک در حال برگزاری است.

انتهای پیام

کد N940742

وبگردی