آفتاب
/کنگره 17 هزار شهید ترور/

رئیس دفتر علامه فضل‌الله: ایران بزرگترین قربانی ترور و تروریسم است

رئیس دفتر علامه فضل‌الله: ایران بزرگترین قربانی ترور و تروریسم است

رئیس دفتر علامه فضل‌الله، مرجع تقلید شیعیان لبنان گفت: ایران بزرگترین قربانی ترور و تروریسم است و این در حالی است که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند این واقعیت را جور دیگری جلوه دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در اولین روز کنگره 17 هزار شهید ترور شیخ علی حلاوی به جای علامه فضل‌الله سخنرانی کرد و گفت: علامه فضل‌الله علاقه زیادی داشتند که در این مراسم حضور یابند ولی به دلیل شرایطی که داشتند نتوانستند.

وی ادامه داد: برگزاری چنین مراسمی برای شهدای ترور اقدامی مثبت است چرا که مظلومیت مردم ایران را نشان می‌دهد و این در حالی است که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند این حقیقت را که ایران خود قربانی تروریسم است را عکس جلوه دهد.

حلاوی گفت: متاسفانه از اول انقلاب تاکنون ایرانیان زیادی در داخل یا خارج از این کشور هدف حملات تروریستی قرار گرفتند و تصاویر 17 هزار شهید ترور که در سالن وجود دارد خود حاکی از همین امر است.

وی با بیان اینکه خصومت رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران فقط به دلیل این نیست که دیگر جایی در این کشور ندارند گفت: پس از انقلاب ایران روابط خوبی با فلسطین داشته و به جای سفارت رژیم صهیونیستی سفارت فلسطین را بنا کرده و پرچم آنها را نیز جایگزین کرده است ولی رژیم صهیونیستی بیشتر به این دلیل که پایگاه مهم و اساسی خود را که در رژیم شاهنشاهی در ایران بنا شده بود از دست داده است و همچنین به دلیل این که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین حامی ملت فلسطین است به خصومت با ایران ادامه می‌دهد.

مسئول دفتر علامه فضل‌الله با اشاره به تخریب مساجد و کلیساها در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد:‌ رژیم صهیونیستی تنها به اعتقادات مسلمانان توهین نمی‌کند بلکه مقدسات مسیحیان را نیز نادیده می‌گیرد. این رژیم احساس می‌کند با وجود انقلاب اسلامی دیگر نمی‌تواند همانند گذشته تحرکات مورد نظر خود را داشته باشد و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی از موضع قدرت و جایگاه مقتدری برخوردار است و کسی نمی‌تواند این کشور را مورد تهدید و تعرض قرار دهد و فلسطین و فلسطینیان همچنان برای ایران در اولویت قرار خواهند داشت و همانند گذشته از نظر مادی و معنوی پشتیبانی و حمایت خواهند شد.

وی ادامه داد:‌ در همین راستا رژیم صهیونیستی از تمام امکانات نظامی و رسانه‌ای خود جهت منتشر کردن تبلیغات علیه ایران و مخدوش کردن چهره جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده و می‌کوشد تا ایران را خطری برای کشورهای منطقه و جهان نشان دهد.

حلاوی در بخش دیگری از سخنان خود به ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر اقدامات تروریستی اشاره کرد و گفت: این ادعاها در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی ادعا کرد که تاکنون چند بار قصد حمله به مراکز نظامی و هسته‌ای ایران را داشتند ولی به دلیل آن که توانایی این کار را نداشتند از آن صرف نظر کردند و علاوه بر این مدارکی موجود است که نشان می‌دهد سران صهیونیستی نقش مهمی در تمامی اقدامات تروریستی داشتند که در داخل ایران صورت گرفته است و از آن جمله می‌توان به ترور علمای دینی رهبران سیاسی و دانشمندان هسته‌ای ایران اشاره کرد.

وی در پایان از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین سپاسگزاری و خاطر نشان کرد: این حمایت‌ها نه از جنبه مذهبی است و نه به واسطه منفعت. بلکه تنها هدف ایران از این حمایت‌ها جنبه‌های انسانی و اخلاقی این کار است.

انتهای پیام

کد N940549

وبگردی