آفتاب

لس‌آنجلس تایمز: گزینه‌های جایگزین توافق‌نامه هسته‌ای بدتر هستند

لس‌آنجلس تایمز: گزینه‌های جایگزین توافق‌نامه هسته‌ای بدتر هستند

یک روزنامه آمریکایی در سر مقاله خود با اشاره به این که چرا باید از توافق‌نامه هسته‌ای حمایت کرد نوشت: باید از توافق‌نامه هسته‌ای حمایت کرد زیرا گزینه‌های دیگر بدتر هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مقاله روزنامه لس‌آنجلس تایمز آمده است: توافق‌نامه تاریخی پس از 20 ماه مذاکرات بین ایران، ایالات متحده و پنج قدرت دیگر جهانی منعقد شد و برای 10 یا 15 سال آینده توانایی جمهوری اسلامی برای توسعه برنامه هسته‌ای‌اش به طور چشمگیری محدود خواهد شد.

در این مقاله اذعان شده است، با وجود این که این توافق‌نامه انتظارات بسیاری را برآورده نکرد و حامیان آن نیز در مورد توافق نامه مبالغه می‌کنند اما در پایان باید از توافق‌نامه هسته‌ای حمایت کرد، زیرا گزینه‌های جایگزین بسیار بدتر هستند.

این مقاله می‌افزاید‌: ساختار اصلی توافق‌نامه هسته‌ای این است؛ ایالات متحده و دیگر قدرت‌های جهانی توافق کردند که در ازای محدودیت برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌های اعمال شده علیه اقتصاد ایران برداشته شود.

در این مقاله ادعا شده است که ما به نتیجه‌گیری سازمان سیا نسبت به این که ایران مبلغ 100 میلیارد دلار را در پروژه‌های داخلی هزینه کند، اطمینان نداریم و نگرانیم که بخشی از این مبلغ در حمایت از گروه‌های نظامی منطقه هزینه شود.

این مقاله می‌افزاید‌: برخی مخالفان پیشنهاد داده‌اند که نقایص توافق‌نامه هسته‌ای می‌تواند، در صورتی که کنگره توافق‌نامه راتایید نکند، در مذاکرات جدید رفع شود، اما تصور این که ایرانیان یا مذاکره‌کنندگان دیگر به میز مذاکرات بازگردند دشوار است.

در همین زمینه برنت اسکو کرافت که به عنوان مشاور امنیت ملی در دو کابینه جمهوری‌خواه خدمت کرده است، گفت: اگر کنگره از مشارکت ایالات متحده در توافق‌نامه هسته‌ای جلوگیری کند، هیچ گزینه‌ جایگزین معتبر دیگری وجود ندارد. اگر کنار برویم، باید به تنهایی کنار رویم.

در پایان این مقاله آمده است: کنگره باید اجازه دهد این توافق‌نامه پیش برود اما باید اوباما، رییس‌جمهور آمریکا را مجبور کند تا به تعهداتش در قبال ایران عمل کند.

اوباما پیش از این مدعی شده بود که اجرایی شدن توافق‌نامه هسته‌ای مانع برخورد آمریکا با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده منطقه‌یی و حمایت از تروریسم از سوی ایران نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، اتهام حمایت ایران از گروه‌های تروریستی در حالی از سوی غرب مطرح می‌شود که این کشورها با در چند دهه گذشته با حمایت از گروه‌های تروریستی موجب ناامنی منطقه شده‌اند. این کشورها به همراه برخی هم‌پیمانان‌شان در منطقه در چند سال گذشته به طور علنی به تجهیز و آموزش نیروهای تروریستی داعش و جبهه‌النصره پرداخته‌اند.

انتهای پیام

کد N940522

وبگردی