آفتاب

خشم اردنی‌ها از برگزاری تورهای دانشجویی به سرزمین‌های اشغالی

خشم اردنی‌ها از برگزاری تورهای دانشجویی به سرزمین‌های اشغالی

برنامه انجمن‌ها و نهادهای اردنی برای ترتیب دادن سفرهای دانشجویی به سرزمین‌های اشغالی و اعزام اردنی‌های جویای کار به شهر ایلات در جنوب اسرائیل، موجب خشم گسترده مردم و مخالفت محافل سیاسی این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری الجزیره، گرچه روابط دیپلماتیک میان امان و تل‌آویو از سال 1994 در سطح سفارتخانه وجود دارد اما عادی‌سازی روابط همچنان از سوی مردم اردن رد می‌شود.

در همین راستا، هشام البستانی، یکی از فعالان اردنیِ مقابله با عادی‌سازی روابط با اسرائیل، در واکنش به چنین سفرهایی تاکید کرد که با وجود گذشت بیش از بیست سال از امضای توافق صلح میان امان و تل‌آویو، هنوز مردم اردن با عادی‌سازی روابط با اسرائیل مخالفند.

وی اظهار داشت: نشانه‌های بسیاری برای این مخالفت وجود دارد و شاید برجسته‌ترین آنها حجم پایین مبادلات تجاری میان دو طرف باشد. در سال 2013 ارزش کل کالاهای وارداتی از اسرائیل در اردن تنها 40.6 میلیون دلار بود که بیشتر این واردات را میوه و سبزیجات تشکیل می‌دهد و دولت امان نیز غالبا محل تولید این کالاها را به دلیل واکنش خریداران مخفی می‌کند.

البستانی فعالیت‌های دانشجویی "انجمن دوستداران زمین" شامل ترتیب دادن سفر گروهی دانشجویان اردنی به سرزمین‌های اشغالی و بر عکس را غیر قابل پذیرش دانست و تاکید کرد، غالبا فعالیت‌های این انجمن به صورت پنهانی و در نقاط دور انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N940497

وبگردی