آفتاب

حمایت قانونگذاران سابق آمریکایی از برجام و درخواست آنها از کنگره

حمایت قانونگذاران سابق آمریکایی از برجام و درخواست آنها از کنگره

۷۵ نفر از قانونگذاران سابق آمریکایی با انتشار پیامی ضمن اعلام حمایت خود از توافق هسته ای ایران از اعضای کنگره ایالات متحده خواستند تا اقدام به تصویب برجام کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پولیتیکو،  ۷۵ نماینده سابق کنگره آمریکا در این پیام خطاب به قانونگذاران فعلی آمریکا اعلام کردند: ما برای اهمیت تصمیم شما ارزش قائل هستیم و فشاری را که روی شماست درک می‌کنیم ولی شما نیز باید هزینه‌های عدم‌اجرای این توافقنامه را در نظر بگیرید. البته حمایت از توافقنامه نمی‌تواند بدون خطر باشد، ولی این خطرات باید در مقایسه با شرایطی سنجیده شود که اگر این توافقنامه از سوی شما رد شود چه خطرات دیگری به وجود خواهد آمد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: ما می‌دانیم که هیچ جایگزین مناسبی برای این توافق وجود ندارد. ما هم موافق این مسئله هستیم که عدم‌وجود توافق بهتر از یک توافق بد است، ولی به این مسئله نیز اعتقاد داریم که یک توافق خوب بهتر از عدم‌وجود یک توافق است.

از امضاکنندگان اصلی این نامه که همگی آنها غیر از چهار نفر دموکرات بوده‌اند، می‌توان به «ریچارد لوگار» نماینده جمهوریخواهی اشاره کرد که نقش زیادی در تدوین قوانین مربوط به منع اشاعه سلاح داشته است. «جرج میچل» نماینده دموکرات آمریکا که پیش از این فرستاده ویژه واشنگتن به خاورمیانه بوده است نیز از دیگر امضاکنندگان این نامه است.

کد N940474

وبگردی