آفتاب
نعمت زاده عنوان کرد:

ثبات قیمت خودرو به معنای ارزانی است/ ایجاد ۱۲۰ هزار اشتغال صنعتی

ثبات قیمت خودرو به معنای ارزانی است/ ایجاد ۱۲۰ هزار اشتغال صنعتی

وزیر صنعت، ثبات قیمت خودرو را به مفهوم کاهش قیمت تعبیر کرد و گفت: در دولت یازدهم تاکنون ۱۲۰ هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نعمت‌زاده در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه از یک دستگاه خودروی ۹ هزار دلاری حدود ۲ هزار دلار ارزبری وجود دارد، بنابراین عمده هزینه‌های ناشی از تولید خودرو داخلی است که این هزینه‌ها تابع تورم بوده و بنابراین تصور من بر این است که اگر خودروسازان قیمت را ثابت نگه داشته‌اند، در عمل به مفهوم کاهش قیمت خودرو است.

وزیر صنعت،  معدن و تجارت افزود: در روزهای گذشته دو جلسه درباره اصلاح ساختار مالی خودروسازان برگزار و گزارش آن نیز به بانک مرکزی ارسال شده که بر مبنای این گزارش، برنامه اصلاح ساختار مالی و کاهش هزینه‌های خودروسازان در سه مقطع سال ۹۴، ۹۵ و ۹۶ تدوین شده است، ضمن اینکه خودروسازان برای افزایش بهره‌وری تولید و کاهش هزینه‌ها برنامه دارند.

نعمت زاده در ادامه اظهارداشت: بیش از ۸ هزار طرح صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ ظرف دو سال عمر دولت تدبیر، تکمیل و راه‌اندازی شده است. برهمین اساس،  این طرح‌ها به تولید رسیده‌اند و ۱۲۰ هزار اشتغال صنعتی جدید ایجاد کرده‌اند. البته در بخش معدن نیز تحرک خواهیم داشت که باید با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه من تنها وزیر باقیمانده از کابینه شهید رجایی هستم، گفت: زمانی که دولت موقت استعفا داد، شورای انقلاب تصدی‌گری قوه مجریه را به دست گرفت و مقام معظم رهبری سرپرستی وزارت دفاع و آیت الله هاشمی رفسنجانی سرپرستی وزارت کشور را به عهده گرفتند، ضمن اینکه بنده به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی، شهید عباسپور به عنوان وزیر نیرو، شهید قندی به عنوان وزیر پست و مخابرات و شهید کلانتری به عنوان وزیر راه انتخاب شدند.

وزیر صنعت افزود: متاسفانه سه وزیر مذکور شهید شدند و بنده به عنوان تنها وزیر کابینه شهید رجایی، همچنان به کار خود ادامه می‌دهم.

ادامه دارد...

کد N940342

وبگردی