آفتاب
رئیس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس،

لوازم یدکی نامرغوب چینی نقش موثری در کیفیت خودرو داخلی دارد

لوازم یدکی نامرغوب چینی نقش موثری در کیفیت خودرو داخلی دارد

به اعتقاد رئیس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس سنگ بنای صنعت خودروسازی کشور هم در بخش استاندارد تولید و هم در بخش دانش فنی کج گذاشته شده است.

محمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا گفت:‌ صنعت خودروسازی ایران فاصله معناداری با استاندارد و دانش فنی دنیا دارد.

نماینده مردم بیجار در مجلس صنعت خودروسازی کشور را متاثر از رفتار سیاسی دولتمردان دانست و افزود: دخالت‌های غیر کارشناسی دولتی و کمبود سرمایه در گردش خودروسازان موجب تولید بی‌کیفیت خودروهای ایرانی شده است.

وی همکاری و سرمایه گذاری مشترک خودروسازان ایرانی و اروپایی را موجب پایان دادن به تراژدی تولید خوردوهای بی کیفیت دانست.

رئیس کمیته تولید ملی و حمایت از ساخت داخل مجلس نسبت به تداوم تولید یا مونتاژ خودروهای بی‌کیفیت و از رده خارج حتی در قالب همکاری مشترک با خودروسازان اروپایی هشدار داد و افزود: در قراردادهای جدید همکاری باید نسبت به انتقال فناوری و دانش فنی خودروهای از رده خارج اروپایی به شدت مراقب بوده و خودروسازان نباید از مونتاژ خودروهای از رده خارج اروپایی در دوران پسا تحریم خوشحال باشند، این مساله دردی را از صنعت خودروسازی کشور دوا نمی‌کند.

بیاتیان نخریدن خودروی نو توسط مردم را دارای تاثیرات کوتاه مدت و ناپایدار بر کیفیت خودروهای ایرانی دانست و افزود: با وضعیت فعلی شرکت‌های خوردوساز نخریدن خودرو با هدف کاهش قیمت دور از ذهن است.

نماینده مردم بیجار افزود: تاثیر دیگر نخریدن خودرو توسط مردم کوتاه شدن دست شورای رقابت از قیمت گذاری خودروست. نخریدن خودرو مقدمه آزادسازی قیمت خودرو بر اساس بازار عرضه و تقاضاست.

وی افزود: تعیین قیمت خودرو بر اساس اقبال یا بی‌رغبتی مردم در کنار نخریدن خودروهای خارج از رده و پر مصرف، موجب تطبیق تولیدات خودروسازان بر اساس سلیقه و نیاز مشتریان می‌شود.

رئیس کمیته تولید ملی و حمایت از صنایع داخلی با اشاره به نقش لوازم یدکی چینی در سرعت گرفتن و گسترش حرکت نخریدن خودرو، گفت: توسعه خودورهای بی‌کیفیت چینی و گسترش استفاده از لوازم یدکی نامرغوب چینی درخودروهای ایرانی موجب افزایش بی رغبتی مردم به خریدن خودروهای ایرانی شده است.

انتهای پیام

کد N940174

وبگردی