آفتاب
اجمالی/روحانی در کنگره بین‌المللی ۱۷هزار شهید ترور:

محرومیت تروریست‌ها از رای واستقلال مردم/ترور شکل جدیدی یافته است

محرومیت تروریست‌ها از رای واستقلال مردم/ترور شکل جدیدی یافته است

رئیس‌جمهورگفت: در تمام ترورهای سازمانی یا ترورهای متعلق به یک رژیم و اعتقادی، تروریست‌ها از رای و استقلال مردم محرومند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز در کنگره بین‌المللی ۱۷ هزار شهید ترور که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه ترور یکی از چهره‌های زشتی است که متاسفانه شاهد آن از دیرباز و دوران کهن بوده‌ایم، گفت: در دنیا و سیاست مدرن امروز ترور و تروریست شکل جدیدی به خود گرفته است.

روحانی افزود: در تاریخ کهن، ترور بر مبنای انتقام شخصی یا قبیله‌ای انجام می‌شد اما در دنیای امروز تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف انجام شده و از مسئله فرعی به یک مسئله تشکیلاتی منتقل شده است.

وی ادامه داد: گاهی یک سازمان ترور تشکیلاتی و اهداف تروریستی را دنبال می‌کند، که هدف آن سیاسی و تسلط بر قدرت یا اجرای برنامه‌هایی است که از سوی قدرت‌های بزرگ به آنها ابلاغ می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه یکی از نمونه‌های آشکار تروریست در ایران، سازمان مجاهدین بود که ملت و کشور ما شاهد جنایات آنها بودند، گفت: گاهی موضوع تروریست از تشکیلات پا فراتر می‌گذارد، مانند رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین فلسطین که از اساس بر مبنای ترور و اشغال کار خود را آغاز کرد و امروز هم همان مسیر ضدانسانی خود را ادامه می‌دهد.

روحانی افزود: نوع دیگری از ترور بر مبنای ترور اعتقادی و عقیدتی است و در آن گروهی متعصب و جاهل تحت پوشش یک دین و آیین به خشونت و ترور می‌پردازند و هر کسی که در مسیر راه آنها نیست را تکفیر کرده و بعد از تکفیر جواز ترور و خشونت نسبت به او صادر می‌کنند که نمونه‌های آن در عصر ما از جمله داعش، القاعده، طالبان و بوکوحرام هستند.

وی گفت: در تمام این ترورها چه آنهایی که سازمان در اختیار دارند و چه آنهایی که در یک رژیم هستند و چه کسانی که اعتقادی به کشتار می‌پردازند، همه اینها از رای و استقلال مردم محرومند.

 

ادامه دارد...

 

 

کد N939986

وبگردی