آفتاب
هاشمی‌نژاد:

با برگزاری کنگره 17000 شهید ترور، ندای مظلومیت ایران را به جهان اعلام می‌کنیم

با برگزاری کنگره 17000 شهید ترور، ندای مظلومیت ایران را به جهان اعلام می‌کنیم

خانواده شهدای ترور با حضور در امامزاده صالح به مقام شامخ شهدای هسته‌ای کشورمان ادای احترام کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، خانواده شهدای ترور عصر روز یکشنبه در امامزاده صالح بر سر مزار شهدای هسته ای حاضر شده و به قرائت فاتحه پرداختند.

در این مراسم سید محمد جواد هاشمی نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان در سخنانی گفت: من نیز همانند شما فرزند شهید ترور هستم و توانستیم مجموعه ای از فرزندان شهدای ترور را گردهم آوریم که به بحث ترور و مظلومیت ایران بپردازند.

وی ادامه داد: شما خانواده های شهدای ترور سند زنده وقایع تروریستی هستید. دشمنان، ایران را که خود قربانی تروریسم است، به حمایت از تروریسم متهم می کنند و حضور شما بیانگر آن است که ایران خود قربانی تروریسم است.

دبیر دومین کنگره بین المللی 17000 شهید ترور بیان کرد: دولت ها نمی توانند همه مسائل را پیگیری کنند از این رو خانواده های شهدای ترور خود باید به صحنه بیایند و عمق فاجعه ای را که بر آنها رفته به جهانیان نشان دهند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع خانواده های شهدای هفتم تیر مبنی بر این که در زمینه شهدای ترور کم کاری شده است، گفت: بنیاد هابیلیان که در مشهد شکل گرفته است کارهای زیادی را در خصوص شهدای ترور و خانواده های آنها انجام داده است. از جمله این که در همین راستا در سال 92 اولین کنگره ملی شهدای ترور را برگزار کرد و انشاء الله در دو روز آتی هم دومین کنگره بین المللی 17000 شهید ترور را در تهران در سالن اجلاس سران برگزار خواهیم کرد تا ندای مظلومیت ایران را به جهان اعلام کنیم.

در ادامه این مراسم شهره پیرانی، همسر شهید داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشورمان به تعریف ترور پرداخت و گفت: مهمتر از مساله ترور، تاثیر روانی این پدیده است.

وی افزود: ترور همسرم تنها ترور یک شخص نبود بلکه توقف صنعت هسته ای کشور بود.

پیرانی در ادامه به شرایط خود و دخترش پس از شهادت شهید رضایی نژاد اشاره کرد و گفت: من با خانواده های شهدای ترور احساس همدردی می کنم و این تجربه ای است که در چهار سال گذشته بعد از شهادت همسرم آن را درک کردم. ما و دخترم تا شش ماه بعد از شهادت زیرنظر روانشناس بودیم. روانشناس به ما گفت با کسانی در ارتباط باشیم که مانند ما از حوادث تروریستی آسیب دیده باشند. آن زمان ما شهرستان بودیم و بعد که به تهران آمدیم با خانواده های شهدای ترور مرتبط شدیم و این درد التیام یافت.

وی ادامه داد: مکتوب کردن خاطرات شهدا باعث می شود از نظر روانی درد و رنج کمی را متحمل شویم این صدایی است که باید به گوش دنیا برسد ما 17 هزار شهید ترور داریم در حالی که ما را به حمایت از تروریسم متهم می کنند.

همسر شهید رضایی نژاد هم چنین به حضورش در گلزار شهدای شهر زاهدان اشاره کرد و افزود: در آنجا باورم نمی شد جمعیتی که از بچه چند ماهه تا پیرمرد 70 تا 80 ساله در این گلزار بودند همگی قربانی ترور بودند.

انتهای پیام

کد N939975

وبگردی