آفتاب

مبارزه با تروریسم و صلح در افغانستان محور مذاکرات سوزان رایس و نواز شریف

مبارزه با تروریسم و صلح در افغانستان محور مذاکرات سوزان رایس و نواز شریف

مشاور امنیت ملی امریکا در جریان دیدار با نخست وزیر پاکستان درباره نقش این کشور در مقابله با تروریسم و خشونت افراط گرایان و همچنین قربانیانی که اسلام‌آباد در این راه داده، گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "سوزان رایس"، مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان این دیدار با نواز شریف، نخست وزیر پاکستان درباره طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله تنش‌های جدید در روابط میان دهلی نو و اسلام آباد و روند متوقف شده صلح افغانستان با طالبان سخن گفت.

در بیانیه دفتر نخست وزیری پاکستان آمده است: سوزان رایس مراتب سپاس خود را بابت جان‌هایی که در مقابله با تروریسم فدا شدند، ابراز داشت و از تلاش‌های دولت اسلام آباد در ریشه کنی تروریسم و افراط گرایی و دستاوردها در این راه قدردانی کرد. مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین از تلاش‌های نواز شریف در پیشبرد روند صلح در افغانستان تشکر کرد.

سوزان رایس در ادامه به رویکرد مثبت همکاری میان واشنگتن و پاکستان به ویژه در حوزه‌های دفاعی، اقتصادی و انرژی اشاره کرد.

نخست وزیر پاکستان نیز در دیدار با سوزان رایس به سفری که قرار است اکتبر 2045 به آمریکا داشته باشد به عنوان فرصتی برای تقویت بیشتر روابط میان دو کشور اشاره کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از نواز شریف برای سفر به واشنگتن دعوت کرده است.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت: سفر سوزان رایس به اسلام آباد یک سفر فوری در واکنش به افزایش تنش‌ها میان پاکستان و دهلی نو نیست و بخشی از سفر وی به آسیا محسوب می‌شود و هیچ ارتباطی به این تنش‌ها ندارد.

انتهای پیام

کد N939963

وبگردی