آفتاب

نخست وزیر اسبق فرانسه: اروپا باید به سمت بهبود روابط با روسیه و چین حرکت کند

نخست وزیر اسبق فرانسه: اروپا باید به سمت بهبود روابط با روسیه و چین حرکت کند

نخست وزیر اسبق فرانسه نوشت: کشورهای اروپایی باید در راستای بهبود روابط خود با روسیه و چین اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژان پییر رافارن، نخست وزیر اسبق فرانسه در مقاله‌ای نوشت: هرچه مخاصمه غرب با روسیه و اعمال تحریم علیه مسکو شدت می‌گیرد روس‌ها بیشتر به سمت شرق گرایش پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: تلاش‌های ناکام از سوی رهبران جهان برای تثبیت رشد اقتصادی و ناتوانی غرب در اصلاح نهادهای بین‌المللی مبنایی برای تحکیم همکاری‌ها میان چین و روسیه شده است.

رافارن در مقاله خود به این موضوع اشاره کرده است که مسکو و پکن منافع مشترکی در حوزه‌های انرژی، سرمایه‌گذاری و مسائل امنیتی دارند و هردو نیازمند این هستند که با استراتژی آمریکا برای حکمرانی در جهان مقابله کنند.

این سیاستمدار فرانسوی نوشت، در واقع مشکلات عدیده جهانی و در راس آن تروریسم باید باعث ایجاد اتحاد میان قدرت‌های جهانی شود: "پرواضح است که انتقادهای غرب از سیاست‌های روسیه و چین نمی‌تواند مبنایی برای بهبود روابط میان اروپا و این دو کشور شود و همه این‌ها به معنای مسئولیت سنگین‌تر برای اروپا است."

وی ادامه داد: امروز ادعای راهبردی اساسی این است که چین و روسیه به اروپایی قدرتمندتر نیاز دارند. سیاست‌های اقتصادی پکن ثابت کرده که چین به دنبال آسیب زدن به واحد پولی یورو نیست. روسیه نیز به نوبه خود مخالف آمریکایی‌ شدن اروپا است.

انتهای پیام

کد N939885

وبگردی