آفتاب

نهاوندیان: تا پایان دولت یازدهم تورم تک رقمی می شود

نهاوندیان: تا پایان دولت یازدهم تورم تک رقمی می شود

رییس دفتر رییس‌جمهور گفت: دولت مسیر کاهش تورم را در دو سال آینده نیز ادامه خواهد داد و تا پایان دولت یازدهم به تورم تک رقمی خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نهاوندیان با حضور در برنامه «نگاه یک» که به مناسبت هفته دولت از شبکه یک پخش شد، با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ دولت، کاهش نرخ تورم بوده است، گفت: شرایطی که دو سال قبل در اقتصاد ما حاکم بود شرایط بسیار سخت، ملتهب و نگران‌کننده‌ای بود و نرخ تورم تا بالای 40 درصد هم رسید و حتی مردم نیز احساس می‌کردند که نرخ تورم بالاتر از آنچه اعلام می‌شود هم باشد.

وی با بیان اینکه گام اول دولت در مقابله با شرایط آن دوره ایجاد آرامش و کاهش التهاب در بازار بود، گفت: دولت کوشید تا در گام اول شرایطی را ایجاد کند که به ایجاد آرامش و کاهش التهاب در وضع بازار کالا و ارز بینجامد و فعالان اقتصادی بتوانند برنامه‌ریزی‌های بهتری داشته باشند.

رییس دفتر رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت با کاهش تورم از بالای 40 درصد به زیر 14 درصد در طول دو سال اقدامی بی‌سابقه انجام داده است، بیان کرد: ما تورم را از بالای 40 درصد طی دو سال به زیر 14 درصد رساندیم و این کاهش تورم در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است. سیاست دولت در مسیر کاهش تورم ادامه پیدا خواهد کرد و تا دو سال آینده به نرخ تورم تک رقمی خواهیم رسید.

نهاوندیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ایجاد امیدواری در فعالان اقتصادی به ادامه این سیاست‌ها از سوی دولت یکی دیگر از برنامه‌های اقتصادی ما خواهد بود، عنوان کرد: در این دو سال باقیمانده اولویت اصلی دولت با امید به عنایت الهی و همت مردم، دور کردن طوفان تحریم‌های اقتصادی و تهدید اقتصاد ایران از سوی این تحریم‌ها خواهد بود.

این خبر تکمیل می شود

کد N939778

وبگردی