آفتاب
جهانگیری در حاشیه هیات دولت:

در مبارزه با فساد جدی هستم/خط قرمزی برای مبارزه با فساد نداریم

در مبارزه با فساد جدی هستم/خط قرمزی برای مبارزه با فساد نداریم

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه من در مبارزه با فساد اقتصادی جدی هستم، گفت: در دولت یازدهم هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگیری در حاشیه جلسه عصر امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اراده دولت در مبارزه با فساد، گفت: در مبارزه با مفاسد، من جدی هستم و در این زمینه، کمترین تردیدی دولت به خودش راه نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه وضع مفاسد در کشور خیلی بد شده است، گفت: مفاسد مانند یک موریانه افتاده است به جان یک کشور و باید همه همت کنیم؛ بخصوص رسانه‌ها و نباید بگذاریم این راه متوقف شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای که خود را در مبارزه با مفاسد، سردمدار می‌دانستند، امروز در مبارزه با این موضوع کُند شده‌اند، گفت: وقتی گفته می‌شود بابک زنجانی بزرگترین فساد در کشور است که یکی از شکایت‌ها هم نسبت به من همین است که گفته‌اند یکی از بزرگترین فسادها در قرن است و الان هم می‌گویند اگر کسی را پیدا می‌کنید که یک دلار از بابک زنجانی بیشتر دزدیده است، معرفی‌اش کنید و من از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم و می‌گویم که از بابک زنجانی هم دزدتر پیدا می‌شود.

جهانگیری تصریح کرد: بعضی‌ها فکر می‌کنند وقتی ما از مفاسد صحبت می‌کنیم، تا مساله دکل و یا موضوع دیگری مطرح می‌شود، می‌گویند در فلان دولت هم بوده یا در فلان سال هم این مسائل مطرح بوده است؛ خب باشد اگر ما رسیدیم به پسر فلان فرد، زدیم جلو؟ اگر رسیدیم به یک مسئولی که حتی در همین دولت باشد، زدیم جلو؟ ما هیچ خط قرمزی نداریم و مفاسد اقتصادی و دستگاه قضایی به هر کس که برسد، با آن برخورد می‌کند.

ادامه دارد...

کد N939689

وبگردی