آفتاب
محمد مقدم:

اراده ملت در جمهوری اسلامی ایران حرف آخر را می‌زند

اراده ملت در جمهوری اسلامی ایران حرف آخر را می‌زند

معاون بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) گفت: شهیدان رجایی و باهنر یاران صدیق حضرت امام(ره) بودند که در آن شرایط سخت اوایل انقلاب نقش بسیار مهمی در خدمت به مردم ایفا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد مقدم در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، 21 هزار شهید دولت، 17 هزار شهید ترور انقلاب اسلامی و 264 شهید کارمند استان یزد افزود: مردمداری، صداقت، درستی، پاکی، راستگویی، تواضع، تحمل، بردباری و خدمتگزاری بدون منت به مردم از ویژگی‌های بارز رئیس جمهور و نخست وزیر شهید جمهوری اسلامی ایران بود. دولتمردان و مسئولین ما باید از این رفتار و اخلاق شهیدان رجایی و باهنر درس بگیرند و در خدمت به مردم ایران از هیچ کوششی دریغ نکنند. هرچند که عمر مسئولیت شهیدان رجایی و باهنر کوتاه بود، اما این دو شهید در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ماندگار شدند.

وی به نقش بی بدیل و انکارناپذیر حضرت امام(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) با اتکاء به حضور مردم، زنان و جوانان، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند. جمهوریت و اسلامیت نظام دو رکن مهم و اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است. حضرت امام خمینی(ره) همواره تأکید داشتند که نقش مردم در تمام ارکان نظام پررنگ دیده شود و همواره به نظر و رأی مردم احترام می‌گذاشتند.

وی تصریح کرد: حضور و مشارکت مردم بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می‌کند اما عده‌ای می‌خواهند به هر شکلی حضور مردم را تضعیف و به جمهوریت و اسلامیت نظام خیانت کنند. اسلامیت نظام رکن دیگر نظام مقدس جمهوری اسلامی است. اسلام حضرت امام(ره) اسلام همراه با منطق، اخلاق، معنویت و عقلانیت است که این پیام را معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران به دنیا صادر نمودند.

معاون بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) در پایان با اشاره به این‌که «اراده ملت در جمهوری اسلامی ایران حرف آخر را می‌زند»، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بر حق‌الناس بودن رأی مردم تأکید ویژه‌ای داشته‌اند و باید حضور مردم در همه عرصه‌ها را پاس داشت و از رأی و نظر مردم مراقبت کرد.

انتهای پیام

کد N939611

وبگردی