آفتاب

تاکید محسنی‌اژه‌ای بر مبارزه با فساد در داخل قوه قضائیه

تاکید محسنی‌اژه‌ای بر مبارزه با فساد در داخل قوه قضائیه

... سخنگوی قوه قضائیه گفت که تلاش دستگاه قضایی این است که اگر فسادی در داخل قوه قضائیه صورت گیرد با شدت با آن برخورد کند.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا صحبت‌های معصومه ابتکار که گفته از منزل یکی از اعضای سابق اداره کل محیط زیست تهران، 50 پرونده قضایی بدست آمده، صحت دارد؟ گفت: من مطالب خانم ابتکار را نخوانده‌ام، البته این موضوع مربوط به چند ماه قبل است که مطرح شده بود. گویا پرونده‌هایی حکمشان صادر و برای اجرا، ارسال شده بودند که بعداً کشف شد که این پرونده‌ها ارجاع داده نشده‌اند، ولی به طور کلی من اصل موضوع را نمی‌دانم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ما سرقت پرونده‌های قضایی را در قوه قضائیه داریم یا خیر، گفت: این موضوع احتمالش وجود دارد ولی در حد پرونده نیست یعنی احتمال دارد ورقی از یک پرونده به سرقت برود. به طور قطع من نمی‌توانم بگویم که پرونده‌ای از دستگاه قضایی سرقت می‌شود یا خیر.

معاون اول قوه قضاییه درباره بازداشت مسئولان بانک سپه و آخرین وضعیت خاوری گفت: در مورد بازداشت مسئولان این بانک اطلاعی ندارم. در مورد وضعیت آقای خاوری هم اتفاق خاصی نیفتاده است، البته مسئولان ذیربط موضوع را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه کشورهایی که مدعی‌اند با فساد مبارزه می‌کنند حاضر به همکاری با ایران نیستند تا وی را دستگیر کنند، ولی پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در پرونده یدالله روزچنگ، اسامی تعدادی از دلالان ارزی مطرح است یا خیر، گفت: در مورد پرونده مذکور باید بگویم که متهمان دیگری در این پرونده وجود دارند ولی هنوز کیفرخواست صادر نشده است. البته تعدادی از متهمان پرونده‌شان به دادگاه رفته که شامل کارمند و دلال می‌شوند. ناگفته نماند پرونده تا همین جا که رسیدگی شده طولانی شده و یکی از دلایل آن کارشناسی‌هایی است که انجام می‌شود.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: احتمالاً 5 نفر دیگر از متهمان این پرونده به دادگاه می‌روند البته به طور دقیق از آن اطلاعی ندارم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اظهارات امیرعباس سلطانی نماینده بروجرد و عضو پیگیری پرونده بابک زنجانی که گفته ما یکسری اطلاعات مهم از وی داریم که می‌تواند به قوه قضائیه کمک کند، اما دستگاه قضایی استقبالی از آن نمی‌کند، گفت: ما صددرصد آماده‌ایم که مجلس اگر سندی دارد به ما بدهد و از آن استقبال می‌کنیم.

وی درباره شکایت آقای مشایی از حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، گفت: توضیحات لازم را در این زمینه در جلسه قبل داده‌ام.

معاون اول قوه قضائیه درباره اقدامات قوه قضائیه برای مبارزه با زمین‌خواری گفت: نهایت تلاش دستگاه قضایی این است که اگر فسادی در داخل قوه قضائیه انجام می‌شود با شدت با آن برخورد کند، البته دستگاه قضایی چندین دستگاه نظارتی اعم از حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، دادسرا و دادگاه انتظامی قضات، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عالی کشور و ... را دارد. اما این موضوع به این معنا نیست که ما خلافی نداشته باشیم. طبعاً اگر در داخل دستگاه قضایی فسادی صورت گیرد ما به شدت با آن برخورد می‌کنیم و حکم که قطعی شود با اسم و رسم آن را اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با فساد اقتصادی که ستادی فراقوه‌ای است و قوای سه‌گانه در آن حضور دارند تلاش خود را در زمینه مبارزه با فساد انجام می‌دهد، گفت: البته ما از مردم می‌خواهیم که اگر به موردی برخورد کردند آن را به صورت مستند و مستدل به ما اعلام کنند.

ادامه دارد ...

کد N939472

وبگردی