آفتاب
خان محمدی:

سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس زیرساخت‌های کشور باشد

سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس زیرساخت‌های کشور باشد

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در کشور باید بر اساس زیرساخت‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، محمدرضا خان‌محمدی صبح امروز در جمع کارکنان شهرک صنعتی خرم‌دره با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر باید الگوی دولت‌مردان قرار گیرند، اظهار کرد: خدمت‌رسانی به محرومان باید سرمشق مسئولان باشد.

وی، برنامه‌ریزی صحیح را رمز توفیق کشور در صنایع دانست و تصریح کرد: باید سعی کرد سرمایه‌گذاری‌ها در صنایع مختلف بر اساس پتانسیل‌های موجود در کشور از جمله در بخش‌های کشاورزی، برق و الکترونیک، نفت و پتروشیمی و فرآوری صنایع معدنی که از بهره‌وری بالایی برخوردار است، صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برازنده کشوری مانند ایران نیست که در حرفه‌های مختلف که دارای زیرساخت نیست سرمایه‌گذاری شود، عنوان کرد: کره یکی از کشورهای موفق در عرصه کاستن از حرفه‌های مختلف و سرمایه‌گذاری بر روی صنایع دارای زیرساخت است، چنانچه این کشور داری بیش از 100 حرفه صنعتی بود که این تعداد اکنون به شش حرفه تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه‌ریزی دقیق برای دوران پس از تحریم وجود داشته باشد، تاکید کرد: اگر پول‌های بلوکه شده کشورمان آزاد شود باید سعی کنیم این پول‌ها بر اساس زیرساخت‌ها خرج شود. اگر پول‌ها بدون برنامه‌ریزی مصرف شود، قطعاً کشور طی سالیان بعد دچار چالش جدی خواهد شد.

خان‌محمدی با تاکید بر اینکه باید واردات کالا کنترل شود، عنوان کرد: اگر جلوی واردات بی‌رویه کالا طی سالیان اخیر گرفته می‌شد شاهد از دست رفتن بیش از یک میلیون شغل پایدار در کشور نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر امروز در حوزه صنعت برنامه‌ریزی جدی وجود نداشته باشد از رقابت با جهانیان در این حوزه عقب خواهیم ماند، عنوان کرد: در حوزه صنعت باید سعی شود که ساز و کارها طوری باشد که فضا برای رقابت وجود داشته باشد که برای رقابت نیز باید از پتانسیل‌های علمی کشور ایدههای نو، دانش فنی جهانی و ارتقای کیفیت محصولات بهره‌گیری شود.

انتهای پیام

کد N939422

وبگردی