آفتاب
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

استکبار نقطه اتصال امت با ولایت را نشانه گرفته است

استکبار نقطه اتصال امت با ولایت را نشانه گرفته است

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: دشمن امروز انرژی هسته‌ای یا تاسیسات نظامی‌ ما را هدف قرار نداده است بلکه نقطه اتصال امت با ولایت را نشانه گرفته تا از این نقطه ضربه‌ای مهلک وارد کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای فصل تابستان اردبیل در مسجد قدس این شهرستان، اظهار کرد: ما با توکل به خداوند و اعتماد به ملت توانستیم در سه دهه اخیر به پیشرفت‌ها و استقلال واقعی دست پیدا کنیم به طوری که امروز دشمنان ما بیشتر از خودمان به برقراری روابط و تعامل نیازمند هستند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی با شکل‌گیری انقلاب اسلامی عمر باقی خود را زوال یافته می‌بیند و شاهد مرگ تدریجی خودش است، گفت: اگر امروز 6 دولت غربی در برابر عظمت این ملت زانو زده و با مسئولان ما مذاکره می‌کنند از این باب است که آنها بیش از جمهوری اسلامی ایران به برقراری روابط و مذاکرات محتاج هستند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: استکبار جهانی به ویژه آمریکا با وجود ادعا در برقراری روابط با جمهوری اسلامی ایران همچنان به دشمنی‌ها و فتنه‌گری‌های خود ادامه می‌دهد و تلاشش بر این است تا به هر شکل ممکن بتواند، در مسیر توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران سنگ‌اندازی کند.

وی بیان کرد: ما نباید هنرپیشه این فتنه‌ها و دسیسه‌ها باشیم، چراکه مالک اشتر زمان مقام معظم رهبری نیز برای حفظ وحدت و همدلی بیشتر امت اسلامی امسال را سال همدلی و همزبانی بین دولت و ملت اعلام کرده تا تلاش استکبار برای رقم زدن دو‌دستگی و نفاق در جامعه ناکام بماند.

حاجی صادقی با بیان اینکه مردم استان اردبیل به ولایت‌مداری همچون حضرت عباس (ع) شهره آفاق هستند و با بصیرت انقلابی سعی در دفاع و صیانت از ارزش‌ها و دستاوردها دارند، افزود: همه باید متوجه اظهارات بسیار عمیق دشمنان در باب انقلاب باشیم که اگر این سه موضوع را به فراموشی و غفلت بسپاریم قطعا با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

جانشین نماینده ولی فقیه با بیان اینکه سخن نخست دشمن این است که «امت بی‌امام خطر ندارد»، دومین ادعای دشمنان را تاکید بر جمله «امام بی‌امت اقتدار ندارد» توصیف کرد و گفت: این همان مصداق دوران حاکمیت ائمه معصومین است که امام علی (ع) در بیش از 40 خطبه گلایه‌هایشان را به امت مطرح می‌کنند.

وی تصریح کرد: سومین موضوعی که استکبار مطرح می‌کند، این است که امت متصل به امام شکست ندارد که این همان اصل حقیقت جمهوری اسلامی ایران است، چرا که ما در گذر از گردنه‌ها، فشارها و مشکلات تنها در سایه ولایت‌مداری موفق بوده‌ایم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: برای نخستین بار در تاریخ اسلام است که یک نظام ولایی در بیش از سه دهه عمر خود نه تنها در داخل موفق بوده بلکه به قدری در کشورهای دیگر جایگاه و طرفدار دارد که امروز رژیم صهیونیستی از قدرت مهارنشدنی جمهوری اسلامی ایران در هراس و واهمه است.

حاجی صادقی عنوان کرد: همه دولتمردان، مسئولان،‌ دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و ... باید توجه کنند که دشمن امروز انرژی هسته‌ای ما یا تاسیسات نظامی‌مان را هدف قرار نداده است بلکه دشمن نقطه اتصال امت با ولایت را نشانه گرفته تا از این نقطه ضربه‌ای مهلک وارد کند.

وی افزود: برای دفع این آسیب جدی باید محور وحدت و همدلی را فراموش نکنیم، چراکه در این نظام محور وحدت ولایت است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: همه قوا و مردم باید قدر این نعمت را بدانند و نه یک گام جلوتر و نه یک گام عقب‌تر از خط ولایت حرکت کنند بلکه شایسته است در تبعیت و پیروی از مسیر ولایت همیشه مراقبت شده و تلاش کنیم تا نقشه دشمن را که می‌خواهد به نقطه اتصال امت با ولایت ضربه بزند خنثی کنیم.

حاجی صادقی گفت: در کنار توجه به توانمندی‌های خودمان در داخل و سعی بر اینکه روی پای خودمان بایستیم باید به این مسئله نیز واقف باشیم که استکبار و منافقان هیچ وقت خیرخواه ما نیستند.

وی یادآور شد: در عین حال که روی اصول و آرمان‌هایمان تاکید داریم دنیا را نیز فراموش نکرده‌ایم و به تعامل با دنیا معتقدم هستیم اما بر این باوریم که عزت واقعی دست خدا است و هیچ اراده‌ای جز اراده خدا نمی‌تواند عزت و عظمتی را ببخشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به حفظ روحیه جهادی و انقلابی ادامه داد: نباید این روحیه به دلایل مختلفی خدشه‌دار شده یا شکسته شود، چراکه ما اهل جهاد هستیم و جهاد در راه خدا را افتخار و عظمت خود می‌دانیم و همچنان بر حفظ این روحیه تاکید داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و عنوان کرد: مطالبه شهدا از ما این است که انقلاب را با تمام ارکانش حفظ کرده و روحیه جهادی را صیانت کنیم تا با مراقبت از این روحیه بتوانیم در مسیر عزت و عظمت روزافزون گام برداریم.

وی اظهار کرد: آیت‌الله مشکینی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که دو عمل مستحب زیارت امام حسین (ع) و خدمت به خلق جزء بهترین و اولی‌ترین اعمال مستحبی هستند که جایگزینی برای آنها نیست.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به رسم اردبیلی‌ها در برگزاری یادواره‌های فصلی برای شهدا اشاره کرد و ادامه داد: شهدا نه تنها خودشان زنده هستند بلکه عامل حیات و بقای جامعه هستند به طوری که حضور شهدای گمنام و برپایی مجالس آنها حیات‌بخش هستند.

حاجی صادقی افزود: نباید چنین مراسمی که به جامعه حیات طیبه می‌بخشد تعطیل شده یا اهمیت حقیقت آنها نادیده گرفته شود بلکه باید همه در صحنه باشیم و تلاشمان بر تداوم راه عزتمندانه شهدا و رساندن پیام واقعی آنها باشد.

انتهای پیام

کد N939282

وبگردی