آفتاب

شایعات درباره ابتلای فابیوس به پارکینسون / وزیرخارجه فرانسه قویا تکذیب کرد

شایعات درباره ابتلای فابیوس به پارکینسون / وزیرخارجه فرانسه قویا تکذیب کرد

در حالی که رسانه‌های فرانسوی از احتمال ابتلای وزیر امور خارجه این کشور به یک بیماری عصبی نظیر پارکینسون خبر داده‌اند وی ابتلایش به این بیماری را رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته روزنامه فیگارو، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در جریان کنفرانس خبری در شهر پراگ پایتخت جمهوری چک غش کرد و این اتفاق گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال ابتلای وی به یک بیماری عصبی علاج ناپذیر همچون پارکینسون را تقویت کرد.

با این حال فابیوس در گفت و گو با روزنامه لوموند، ابتلایش به یک چنین بیماری را رد کرده و این اتفاق را ناشی از فشار گرما و عوارض سرماخوردگی اعلام کرد.

با وجود آنکه غش کردن لوران فابیوس در جریان کنفرانس خبری مشترکش با لوبومیر زائورالک، همتایش از جمهوری چک در شهر پراگ چندان حاد نبود اما این اتفاق علاوه بر خواب‌آلودگی های غیرقابل کنترل او به شایعات درباره وضعیت سلامتش دامن زده است. او که مدعی بود، بد شدن حالش ناشی از عوارض سرماخوردگی است، گفت: از حال رفتن من تنها 30 ثانیه طول کشید و حال من در حال حاضر خوب است.

همچنین یکی از نزدیکان و همراهان فابیوس در توضیح درباره بد شدن حالش گفت: فابیوس هفته‌ای سه یا چهار بار به چهار گوشه جهان رفت و آمد می کند. من همواره او را در زمینه فعالیت و مشارکت فیزیکی یک وزیر خارجه نمونه یافته‌ام. این در واقع فابیوس است که باعث تمام شدن انرژی ما می شود.

در این گزارش تصریح شده که فابیوس خطاب به نزدیکانش درباره شایعات مربوط به وضعیت جسمی‌اش گفته است: من هرگز حتی اسم بیماری پارکینسون را هم نشنیده‌ام.

فابیوس در گفت‌وگو با لوموند در حالی که محکم میکروفنی را که برای مصاحبه تلویزیونی او آماده شده بود در دست داشت گفت: آیا شما احساس می‌کنید که دست من می لرزد؟

همکاران لوران فابیوس در وزارت امور خارجه فرانسه برای آن که درباره وضعیت سلامت رئیسشان اطمینان دهند او را با مانوئل والس، نخست وزیر این کشور که به عصبی بودن معروف است مقایسه کردند.

یکی از این همکاران گفت: مانوئل والس وقتی که تحت فشار قرار می گیرد صورتش قرمز می شود. اما درباره لوران فابیوس هم او زمانی که تحت استرس یا خسته است دستهایش می لرزد اما صحبت از ابتلای او به پارکینسون چرند است.

انتهای پیام

کد N939191

وبگردی