آفتاب
برای اطمینان از صحت گزارش عملیات ائتلاف ضد داعش؛

بازپرسان مستقل آمریکایی به خاورمیانه می‌آیند

بازپرسان مستقل آمریکایی به خاورمیانه می‌آیند

سایت روزنامه العربی الجدید اعلام کرد که بازپرسان مستقل آمریکایی به زودی برای جمع آوری اطلاعات میدانی در خصوص "فساد نظامی آمریکا" و بررسی دستکاری گزارشات عملیات‌ علیه داعش توسط فرماندهان آمریکایی به برخی کشورهای منطقه سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه در این باره اعلام کردند که دیدارهای بازپرسان آمریکایی به نظامیان آمریکایی منحصر خواهد شد و از چارچوب تاسیسات نظامی واشنگتن در کشورهایی که این بازپرسان به آنجا سفر می‌کنند، خارج نخواهد شد.

این اقدام در راستای تحقیقات رسمی صورت می‌گیرد که قرار است گزارش نتایج آن اکتبر آینده به کنگره آمریکا ارائه شود.

پیش‌بینی می‌شود که این گزارش شامل جزئیات تخلفات مالی و اداری و اسناد و مدارکی در خصوص تحریف و جعل حقایق و نشر اکاذیب درباره پیروزی‌های خیالی نظامی باشد که انگشت اتهام را به سمت مسئولان و رهبران نظامی آمریکایی می‌گیرد.

از جمله کشورهایی که اعضای تیم تحقیقات آمریکا به آنجا سفر خواهند کرد، کویت، قطر، اردن، عراق، ترکیه و شاید برخی دیگر از کشورهای شرکت کننده در "ائتلاف ضد داعش" باشند.

مسئولان دفتر بازرس کل که بر فعالیت وزرات دفاع نظارت دارد از سربازان آمریکایی در خارج خواسته تا شکایت‌ها و ابلاغیه‌های خود را ارسال کنند.

اخیرا کنگره آمریکا گزارش مشترکی را از عملیات نظامی آمریکا در خارج دریافت کرد که شامل اشاره به اکاذیب، جعل حقایق و فساد در بخش مالی و اداری بوده که موجب به هدر رفتن میلیون‌ها دلار از خزانه کل آمریکا شده است.

این گزارش دوره‌ای بین اول آوریل تا سی‌ام ژوئن گذشته را شامل می‌شود و در حدود 100 صفحه درباره عملیات "ائتلاف ضد داعش" منتشر شده است.

در تدوین این گزارش سه تن از بازپرسان کل آمریکا مشارکت داشته‌اند که مسئول نظارت بر روند عملکرد دولت در مهمترین و بزرگترین وزارتخانه آمریکا یعنی وزارت دفاع و وزارت خارجه و مهمترین آژانس آمریکایی یعنی آژانس توسعه بین‌الملل بوده‌اند.

جان ریمر، بازپرس کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) استیو لینک، بازپرس کل وزارت خارجه و کاترین تروجیلو، بازپرس کل آژانس توسعه بین‌الملل این گزارش را امضا کرده‌اند.

در این گزارش به صحت گزارش روزنامه نیویورک تایمز اشاره و تاکید شده که مسئولان نظامی و غیرنظامی آمریکایی به تحریف گزارشات و اطلاعاتی در خصوص نتایج عملیات نظامی آمریکا در عراق و سوریه علیه داعش پرداخته‌اند.

انتهای پیام

کد N939133

وبگردی