آفتاب

ممانعت رئیس کمیته دموکرات‌های آمریکا از تصویب قطعنامه حمایت از توافق هسته‌ای

ممانعت رئیس کمیته دموکرات‌های آمریکا از تصویب قطعنامه حمایت از توافق هسته‌ای

دبی وازرمن شولتز رئیس کمیته ملی دموکرات‌های آمریکا در نشست تابستانه حزب دموکرات از بررسی قطعنامه‌ای در حمایت از توافق نامه هسته‌ای جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از واشنگتن پست، این قطعنامه با هدف اعلام رسمی حمایت کمیته ملی دموکراتیک در حمایت ازتوافق نامه هسته‌ای ایران آماده شده بود.

جیمز زاگبی، نایب رئیس کمیته قطعنامه‌ها با نوشتن نامه‌ای تنها موفق به جمع آوری امضا در جهت حمایت از رئیس جمهور آمریکا و توافق نامه هسته‌ای شد.

وی با اشاره به این که این نامه نتیجه راضی کننده‌ای در برداشته است گفت: ما می‌خواهیم حمایت خود از رئیس جمهور را نشان دهیم. ما پی بردیم راه برای نشان دادن حمایت، نامه‌ای است که اعضا آن را امضا کنند و اکثریت قاطع اعضا کمیته ملی دموکرات‌ها این نامه را امضا کردند.

در حالیکه اعضای دموکرات کمیته اعلام کردند که مخالفت مستقیم رئیس کمیته مانع بررسی قطعنامه پیشنهادی شد، یک سخنگوی این کمیته بدون اشاره به نقش دبی وازرمن شولتز گفت: مشکلات آیین نامه‌ای مانع بررسی قطعنامه پیشنهادی شد.

توافق‌نامه هسته‌ای ایران با مخالفت شدید جمهوری خواهان و برخی دموکرات‌ها رو به رو شده است.

اوباما رئیس جمهور آمریکا در حال فعالیت برای کسب آراء لازم جهت جلوگیری از ملغی شدن حق وتوی خود است.

وازرمن شولتز که نمایندگی منطقه یهودی نشین در جنوب فلوریدا در کنگره را عهده‌دار است هنوز نظر خود را درباره‌ توافق نامه‌ی هسته‌ای اعلام نکرده است.

وی با فشار قابل توجهی برای مخالفت با توافق‌نامه و جدایی از رئیس‌جمهور‌ آمریکا مواجه شده است و این امر باعث شده تا قبل از اعلام موقعیت خود درباره‌ توافق نامه به دقت آن را مورد بازنگری قرار دهد.

در همین حال جو بایدن ،معاون رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در تلاش برای افزایش حمایت‌ها برای توافق نامه هسته‌ای ایران کنفرانس تلفنی با اعضای کمیته ملی دموکرات‌ها برقرار کرد.

برخی از دموکرات‌ها در کمیته ملی که از بررسی نشدن قطعنامه ناراضی بودند با انتقاد از رئیس این کمیته اعلام کردند که وازرمن شولتز بدون توجه به ملاحظات سیاسی محلی، باید وفاداری خود را به عنوان رئیس کمیته به رئیس جمهور ابراز می‌داشت.

در نامه‌ای که خطاب به اوباما و به امضای اعضای کمیته دموکرات‌ها رسیده آمده است: ما پی بردیم که برخی افراد با حسن نیت تردیدهایی را در خصوص مواد برجام ابراز داشته‌اند. با این حال ما باور داریم که شما ( رئیس جمهور) و اعضای اصلی کایبنه‌تان به طور موثر و احترام آمیز پاسخ چنین نگرانی‌هایی را داده‌اید. بنابراین ما در حمایت از برجام به عنوان بهترین راه برای امنیت کشور، متحدان و صلح جهانی به شما می‌پیوندیم.

انتهای پیام

کد N939064

وبگردی