آفتاب

نشست شورای ملی فلسطین 14 و 15 سپتامبر برگزار می‌شود

نشست شورای ملی فلسطین 14 و 15 سپتامبر برگزار می‌شود

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که طبق توافقاتی که با رئیس شورای ملی فلسطین داشته است، قرار است نشست آینده این شورا به جای روزهای 14 و 15 سپتامبر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین، عزام احمد، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که با سیلم زعنون، رئیس شورای ملی فلسطین (پارلمان) به توافق رسیده است تا نشست پارلمان روزهای 14 و 15 ماه سپتامبر برگزار شود.

احمد خواستار مشارکت تمامی گروه های فلسطینی در این نشست شد تا حد نصاب قانونی آن کامل گردد.

وی عنوان کرد که جنبش متبوعش پیشنهاد داده تا در بند سیاسی اول نشست شورای ملی فلسطین، مسائل مهمی همچون به بن بست رسیدن مذاکرات سازش، شهرک سازی، تجاوزات و جنایت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست، خطرات تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین، وضعیت آوارگان فلسطینی در خارج به ویژه اردوگاه یرموک سوریه و عین الحلوه لبنان و برخی مسائل مهم دیگر بررسی شود.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از عزام احمد تاکید کرد که تماس‌هایی با گروه‌های فلسطینی در همین باره برقرار شده است و نشست‌هایی نیز در رام الله برگزار شده است. وی تصریح کرد که طبق نظام سیاسی فلسطین و در پرتو استعفاهای اخیر، شست شورای ملی باید ظرف مدت 30 روز برگزار شود.

این در حالی است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان در بیست‌وچهارم ماه جاری همراه با 9 تن دیگر از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش از سمت خود استعفا داد، اقدامی که کارشناسان معتقدند با هدف توجیه برگزاری نشست شورای ملی انجام شده است.

شورای ملی به مثابه پارلمان سازمان آزادی بخش فلسطین است و عالی‌ترین مرجع برای فلسطینیان محسوب می‌شود که نمایندگانی از فلسطینیان داخل و خارج دارد. این شورا در سال 1948 تاسیس شد و از سال 1996 تاکنون هیچ نشست عادی برگزار نکرده است.

شورای ملی فلسطین بالغ بر 740 عضو از تمامی گروه‌های فلسطینی به استثنای جنبش حماس و جهاد اسلامی دارد و وظیفه تعیین اعضای ساف نیز از اختیارات این شورای است.

انتهای پیام

کد N938853

وبگردی