آفتاب
رییس جمهوری در دیدار سفیر جدید ایرلند:

بسترهای لازم برای همکاری بخش های خصوصی ایران و ایرلند باید فراهم شود

بسترهای لازم برای همکاری بخش های خصوصی ایران و ایرلند باید فراهم شود

رییس جمهوری با اشاره به روابط خوب تهران – دوبلین اظهار امیدواری کرد در شرایط بعد از مذاکرات موفق هسته‌ای و پایان دوران تحریم‌های غیرقانونی، همکاری‌های دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه و هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید ایرلند، اشتراک نظر دو کشور را درباره بسیاری از مسایل منطقه‌ای خاطرنشان ساخت و گفت: ایران و ایرلند می‌توانند با رایزنی‌های بیشتر برای اهداف مشترک نظیر مبارزه با معضل تروریسم و خشونت در منطقه و جهان تلاش کنند چرا که پدیده شوم تروریسم، جز در سایه رایزنی، همفکری، مشارکت و همکاری از بین نخواهد رفت.

دکتر روحانی همچنین بر شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی و فرهنگی برای افزایش سطح مبادلات تجاری و گسترش همکاری‌های علمی، دانشگاهی و گردشگری تاکید و اظهار امیدواری کرد در دوران ماموریت سفیر جدید ایرلند بسترهای لازم برای فعالیت بخش های خصوصی دو کشور فراهم شود.

«برندن وارد» سفیر جدید ایرلند نیز پس از تقدیم استوارنامه خود، به وجود زمینه‌های لازم برای ارتقای همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بازیگری کلیدی در منطقه خاورمیانه است و بویژه باید پس از مذاکرات هسته‌ای نقش فعال‌تری در مسایل منطقه‌ای داشته باشد.

سفیر جدید ایرلند با بیان اینکه کشورش از معضل تروریسم همواره رنج برده است، گفت: دوبلین آماده همکاری با همه کشورهای دوست در مبارزه با این معضل جهانی است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به توسعه مناسبات تجاری، اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی میان دو کشور، آمادگی کشورش برای تقویت همکاری‌ها بویژه در عرصه تجاری و اقتصادی را اعلام کرد و گفت: ایران دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیاری است و باید بیش از پیش به مردم جهان شناسانده شود.

انتهای پیام

کد N938827

وبگردی