آفتاب

عملیات نظامی گسترده ارتش لیبی علیه داعش در 2 شهر

عملیات نظامی گسترده ارتش لیبی علیه داعش در 2 شهر

ارتش لیبی عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه گروه تروریستی داعش در شهر درنه آغاز کرده و همزمان در شهر بنغازی نیز در حال پیشروی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری عربی پرس، منابع نظامی آگاه اعلام کردند، در حالی که بخشی از نیروهای ارتش لیبی در شهر درنه با گروه تروریستی داعش وارد نبرد شدند، این ارتش در شهر بنغازی پیشروی کرده است.

دو شهر بنغازی و درنه، واقع در شرق لیبی به شکل کامل تحت کنترل ارتش نیستند و در بنغازی گروه‌های مسلح تحت عنوان شورای «انقلابیون بنغازی» پراکنده هستند و درنه نیز پایگاه شاخه داعش در لیبی محسوب می‌شود.

طبق گزارش منابع نظامی، در بنغازی که مهد اولیه اعتراضاتی است که به سرنگونی معمر قذافی منجر شد، استحکامات ارتش به محور اللیثی رسید.

نیروهای ارتش لیبی در دو منطقه "الفتایح" و "السطلات" واقع در نزدیکی درنه با اعضای داعش که به سوی مناطق مسکونی ساحل شرقی خمپاره شلیک می‌کردند، درگیر شدند.

کشور لیبی شاهد درگیری سیاسی و نظامی گروه‌های مختلف است. در حالی که طرابلس پایتخت این کشور از حدود یک سال قبل تاکنون در کنترل شبه‌نظامیان فجر لیبی است، دولت مشروع لیبی در شهر البیضاء واقع در شرق این کشور مستقر است.

انتهای پیام

کد N938769

وبگردی