آفتاب

مشاور امنیت ملی اوباما به پاکستان می‌رود

مشاور امنیت ملی اوباما به پاکستان می‌رود

مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا برای سفری یک روزه به پاکستان می‌رود تا در بحبوحه تنش‌های رو به رشد میان دهلی نو - اسلام آباد در پی لغو مذاکرات دو طرف درباره اوضاع منطقه‌ای با رهبری پاکستان گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیشن، نواز شریف، نخست وزیر پاکستان و سرتاج عزیز، مشاور امنیت ملی و امور خارجی پاکستان نشست‌های جداگانه‌ای را با سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا خواهند داشت.

وی همچنین با ژنرال راحیل شریف، رئیس ارتش پاکستان دیدار می‌کند.

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که رایس قرار است درباره تنش‌ میان پاکستان - هندوستان در پی نقض آتش بس در مرزهای کشمیر و سیالکوت و همچنین اوضاع افغانستان و سایر مسائل دو جانبه به گفت‌وگو بپردازد.

یک روزنامه چاپ آمریکا نوشت که محور اصلی دیدار و مذاکرات یک روزه سوزان رایس با مقام‌های پاکستانی تاکید بر اسلام آباد برای افزایش اقدامات به منظور ممانعت از حملات تروریست‌ها به همسایگان پاکستان از طریق قلمروی این کشور است.

رایس همچنین قرار است با رهبری ارشد نظامی و غیرنظامی پاکستان درباره پایان دادن به حملات تروریستی در خاک این کشور گفت‌وگو کند.

پیش از سفر سوزان رایس به پاکستان، ایالات متحده روز شنبه اعلام کرد که مطمئن است پاکستان نسبت به مسئولیت تامین امنیت و ایمنی تسلیحات اتمی‌اش آگاه است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: ما مطمئنیم که دولت اسلام آباد بابت تامین امنیت و ایمنی تسلیحات اتمی‌اش کاملا جدی است.

این اظهارنظرها یک روز پس از آن مطرح شد که دو اندیشکده ارشد آمریکایی در گزارشی مدعی شدند که پاکستان بیش از 350 کلاهک هسته‌ای در یک دهه خواهد داشت که به این معناست این کشور می‌تواند سومین دارنده زرادخانه تسلیحات هسته‌ای پس از آمریکا و روسیه باشد.

ارنست در واکنش به این گزارش گفت: من این گزارش را دیده‌ام اما نمی‌توانم ارزیابی رسمی از آن داشته باشم.

انتهای پیام

کد N938739

وبگردی