آفتاب

سبحانی‌نیا: سفرهای منطقه‌ای ظریف اجرای برجام را روان‌تر می‌کند

سبحانی‌نیا: سفرهای منطقه‌ای ظریف اجرای برجام را روان‌تر می‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت داخلی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییر نگاه همسایگان و کشورهای منطقه به ایران بعد از توافق هسته‌ای، سفرهای منطقه‌ای وزیر خارجه را برای رفع شبهات و نگرانی‌های دولت‌های و ملت‌های منطقه ضروری دانست و گفت که این سفرها اجرای برجام را روان‌تر خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: به نظرم این سفرهای منطقه‌ای به خصوص بعد از دست یافتن به توافق خوب و لازم است؛ زیرا همین کشورهای منطقه علیه ما شیطنت‌های زیادی کردند و خیلی تلاش کردند این توافق محقق نشود اما الان که محقق شده، شبهات و نگرانی‌هایی که برای آنها ایجاد کردند باید برطرف شود و این سفرها در این راستا کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که اولویت اول سیاست خارجی ایران در منطقه همسایگان هستند، اضافه کرد: ما منافع مشترک داریم و امنیت منطقه را باید مشترکاً با هم دنبال کنیم. ضمن اینکه این سفرها در روان‌تر شدن اجرای برجام بسیار موثر خواهد بود و می‌تواند بستر را آماده کند. چرا که به هر حال این توافق وزن کشور ما را بالا برده و نگاه‌ها را تغییر داده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: سفرهایی که اخیراً مقامات اروپایی در رقابت با یکدیگر به ایران داشتند، در ذهن مردم منطقه تصویر برجسته‌ای از ایران ارائه می‌کند و اینکه ایران موقعیت جدیدی پیدا کرده و می‌تواند قدرت منطقه‌ای باشد. لذا اینها حتماً باید به این جمع‌بندی برسند که ایران از این شرایط جدیدی به نفع منطقه و در جهت صلح، آرامش و ایجاد فضای امن در منطقه استفاده می‌کند و این ظرفیت ایران می‌تواند در خدمت همه قرار گیرد.

سبحانی نیا در پایان گفت: در این سفرها باید توانمندی و قدرتی که برای ایران به وجود می‌آید تبیین شود تا آنها از توانمندی و شرایط جدیدی که برای ایران ایجاد شده وحشت نکنند بلکه احساس کنند جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از این ظرفیت به نفع منطقه و در جهت تعامل و برقراری صلح و آرامش استفاده کند.

انتهای پیام

کد N938665

وبگردی