آفتاب

آلمان و آمریکا از نرم‌افزار جاسوسی برای کنترل شهروندان استفاده می‌کنند

آلمان و آمریکا از نرم‌افزار جاسوسی برای کنترل شهروندان استفاده می‌کنند

یک افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که این سازمان نرم‌افزار جاسوسی در اختیار آلمان قرار داده است و احتمالاً از سوی دو دولت برای نظارت و کنترل شهروندان استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "جی کیرک ویبه"، افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک تاکید کرد، نرم‌افزار جاسوسی از سوی این نهاد در اختیار آلمان قرار داده شده است. این نرم‌افزار قابلیت این را دارد که استفاده‌کنندگان از آن شهروندان عادی را هدف قرار ندهند اما آنها این کار را انجام نمی‌دهند.

وی افزود: در واقع آنها می‌خواهند آنچه را دولت‌های ظالم در طول تاریخ انجام می‌دادند و آن کنترل شهروندان بوده انجام دهند. علاوه بر این دولت‌های ما می‌خواهند بدانند که هر مجرم و تروریستی چه می‌کند.

ویبه هشدار می‌دهد، در غیاب نظارت صحیح، تمام کاری که دولت‌ها لازم است انجام دهند این است که از این فناوری‌ها استفاده کنند. در آوریل 2013 طبق اسناد افشا شده، آژانس امنیت داخلی آلمان (BND) موافقت کرد که در ازای نرم‌افزار جاسوسی موثر به نام ایکس کی اسکور (Xkeyscore) برای ان اس ای اطلاعات فراهم کند.

ادوارد اسنودن،افشاگر دیگر آژانس امنیت ملی آمریکا در سال 2013 اسنادی را فاش کرد که جزئیات جمع‌آوری داده‌های اطلاعات آمریکا در اروپا و بسیاری دیگر از اهداف در سراسر جهان را نشان می‌داد.

انتهای پیام

کد N938600

وبگردی