آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد:

تدوین مجموعه‌ای تازه بر پایه شعر حافظ/ مشاعره تغزلی با لسان‌الغیب

تدوین مجموعه‌ای تازه بر پایه شعر حافظ/ مشاعره تغزلی با لسان‌الغیب

احمد منهوبی نقاش و شاعر برای تدوین مجموعه شعر تازه خود دست به سرایش غزلیاتی زده که یک مصرع آن‌ها را از حافظ وام گرفته و مصرع دیگرش از خود اوست.

محمدکاظم جیرودی شاعر و داستان‌نویس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: این روزها مشغول ویرایش اشعاری از احمد منهوبی هستم که در قالب غزل سروده شده‌اند. منهوبی با تخلص شباهنگ شعر می‌گوید و به تازگی دست به کار و ابتکاری جدید زده است.

وی افزود: کاری که منهوبی کرده، این است که غزلیاتی را با اتکا به اشعار حافظ سروده است. او یک مصرع از حافظ آورده و مصرع دیگری را از خود سروده است. نتیجه کار هم، شعرهای زیبایی از کار درآمده است اما برای اطمینان و ویرایش نهایی، شعرها را به من سپرده اند تا از نظر واژگانی و وزن و عروض آن ها را بررسی کنم تا اشکالی وجود نداشته باشد. به هر حال کار کردن با حافظ سخت است.

این داستان نویس در ادامه گفت: منهوبی فارغ‌التحصیل دانشگاه علامه طباطبایی است. او نقاش و خوشنویس است و با تخلص شباهنگ شعر نیز می گوید. کاری که او با شعر حافظ انجام داده، یک اتفاق جدید است من هم با یک اثر حدودا ۵۰۰ صفحه ای روبرو هستم که تا به حال نیمی از شعرهایش را بررسی کرده ام.

جیرودی گفت: هنوز برای این مجموعه شعر، ناشری انتخاب نشده است. 

کد N938471

وبگردی