آفتاب

سیستم امنیتی شبیه فرودگاه در خطوط راه آهن اروپا

سیستم امنیتی شبیه فرودگاه در خطوط راه آهن اروپا

طبق توافق بعضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا سیستم امنیتی شبیه فرودگاهها در خطوط راه آهن بین المللی نیز اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، حادثه هفته گذشته قطار فرانسه موجب شده است اتحادیه اروپا در بعضی از مسیرهای اصلی قطارهای بین کشورهای عضو این اتحادیه قوانین امنیتی شبیه فرودگاهها اعمال کند.

طبق توافق وزرای خارجی کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی شدیدی که در فرودگاهها اعمال می شود، از این پس در ترمینالهای قطار نیز اجرا خواهد شد.

به گفته «برنارد کزنوو» وزیر کشور فرانسه طبق توافق کشورهای اروپایی در خطوط راه آهن بین المللی بین کشورهای آلمان، بلژیک، هلند، لوکزامبورگ، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا تدابیر امنیتی شبیه فرودگاهها اجرا خواهد شد.

هفته گذشته قطاری که از آمستردام عازم پاریس بود شاهد تلاش یک فرد مسلح برای گروگان گیری بود، اقدامی که با مداخله شماری از مسافران خنثی شد. در پی این حمله، پلیس فرانسه اعلام کرد فرد مهاجم، مراکشی الاصل بوده و پیشتر توسط سرویس اطلاعاتی این کشور شناسایی شده بود.

«ژاکوب آداموویچ» سخنگوی کمیسیون اروپایی پیش ازاین گفته بود اتحادیه اروپا به احتمال زیاد در سیستم های امنیتی خود به خصوص در محل های عبور و مرور مسافران و گیت های مسافری تجدید نظر جدی خواهد داشت.

وی گفت سیستم های امنیتی حال حاضر راه آهن بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا مربوط به سال ۲۰۱۲ است و باید اصلاحات جدی در آن  انجام گیرد. آداموویچ به این موضوع نیز اشاره کرد که امنیت قطارها بر اساس نسبت مسافران و نوع بار درجه بندی خواهد شد.

کد N938386

وبگردی