آفتاب

محاکمه ۱۶ مصری به اتهام وابستگی به داعش

محاکمه ۱۶ مصری به اتهام وابستگی به داعش

دادستان استان شرقی مصر امروز شنبه، ۱۶ نفر را به اتهام پیوستن به گروهک تروریستی داعش و تلاش برای ایجاد شبکه تروریستی برای حمله نیروهای امنیتی به دادگاه ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، طبق قانون جدید تروریسم در مصر که اخیرا توسط عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور کشور صادر شده است، در صورت اثبات اتهام این افراد حکم آنها اعدام خواهد بود.

یک مقام قضایی مصر گفت که رهبر افراد بازداشت شده ک یک افسر سابق است و اولین جلسات محاکمه ۱۵ سپتامبر برگزار خواهد شد.

گفتنی است با سرنگونی حکومت اخوان المسلمین در سوم ژوئیه ۲۰۱۳ و برکناری «محمد مرسی»، رئیس جمهور سابق مصر از قدرت درپی اقدام «عبد الفتاح السیسی» فعالیت گروه‌های مسلح تروریستی در شبه جزیره سینا وارد مرحله جدید شد که مشابه آن پیشتر در این منطقه مشاهده نشده بود و به این ترتیب حملاتی گسترده در این مناطق انجام شد که دستگاه نظامی مصر و نیروهای آن را نشانه گرفته بود.

اما این تنها شبه جزیره سینا نبود که درگیر عملیات‌های تروریستی شده بود، بلکه این عملیات‌ها هر روز منطقه جدیدی را در عمق کشور هدف می‌گرفتند، تا کار به جایی کشید که وزیر کشور مصر در معرض یکی از این حملات قرار گرفت.

بنابراین پدیده تروریسم و فعالیت گروه‌های تروریستی در مصر نشان داد که محدود به منطقه شبه جزیره سینا نیست، بلکه نقاط مختلف کشور را در برمی‌گیرد و این نشان از رشد پدیده تروریسم در مصر دارد.

کد N938371

وبگردی