آفتاب
لاله افتخاری:

در فراکسیون قرآن و عترت حمایت‌های لازم را از فعالیت‌های قرآنی داریم

در فراکسیون قرآن و عترت حمایت‌های لازم را از فعالیت‌های قرآنی داریم

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تلاش همه ما بر این است که بتوانیم در جهت گسترش قرآن گام برداریم و به گونه‌ای در این عرصه عمل کنیم تا منویات مقام معظم رهبری درباره انس با قرآن،‌ تدبر در قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن محقق شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ لاله افتخاری عصر شنبه در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی مقطع شکوفه‌ها که از تاریخ چهارم تا هفتم شهریور ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران با حضور 340 شرکت‌کننده برگزار شد، تصریح کرد: قرآن یک منجی و کتابی است که هدایتگر انسان‌هاست. در راهی که همه بشریت به دنبال آن هستند گاهی برخی از افراد به جای راه قرآن به بیراهه می‌روند. ما امروز در جمع کسانی هستند که در ابتدای راه هستند و آینده‌سازان نظام خواهند بود و از همین ابتدا در محضر قرآن کریم زانو زده‌اند.

وی افزود:‌ قرآن نیز بر آنها منت گذاشته است که امروز در اینجا هستند و قرآن می‌خوانند. از والدینی که فرزندان خود را بر سر سفره قرآن دعوت کرده‌اند تشکر می‌کنم. زانو زدن پای رحل قرآن، امتیازی است که همه نوجوانان شرکت‌کننده در این مسابقات به دست آورده‌اند. سازمان اوقاف در عرصه گسترش فرهنگ قرآنی گام‌های ارزشمندی برداشته است. اخیرا یک مصوبه خوبی در ستاد عالی مسابقات به تصویب رسیده تا در سال آینده از این ظرفیت‌ها و نشاط معنوی بیشتر بهره ببریم و این مسابقات تجمیع شود. این تجمیع کمک می‌کند که فعالیت‌های قرآنی با کیفیت بیشتری اجرا شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما در مجلس شورای اسلامی فایل خاصی را برای کسانی که در آغاز راه هستند و نو آموزند و به اصطلاح روایات به فطرت نزدیک‌تر هستند باز کرده‌ایم تا حمایت‌های خوبی از این آینده‌سازان صورت بگیرد.

افتخاری تصریح کرد: در فراکسیون قرآن و عترت مجلس حمایت لازم را از فعالیت‌های قرآنی داریم و اگر کمک دیگری هم نیاز باشد در جهت قانونگذاری حمایت می‌کنیم. امیدواریم گام هایی که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برداشته می‌شود موثرتر باشد.

وی تاکیدکرد: ‌تلاش ما بر این است که ارزیابی خوبی از فعالیت‌های قرآنی در کشور به ویژه بحث فعالیت‌های قرآنی نوجوانان که جایگاه خاصی دارد، داشته باشیم. تلاش همه ما باید در این راستا باشد که در جهت گسترش قرآن گام برداریم و منویات رهبر انقلاب در زمینه انس با قرآن، تدبر در قرآن، آشنایی با قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن را دنبال کنیم.

انتهای پیام

کد N938342

وبگردی