آفتاب
رییس اتاق بازرگانی تهران در مراسم تقدیر از میرمحمد صادقی:

میرمحمدصادقی الگویی برای نسل آینده اقتصاد ایران است

میرمحمدصادقی الگویی برای نسل آینده اقتصاد ایران است

رئیس اتاق بازرگانی تهران، ضمن تقدیر از فعالیت‌های علاءمیرمحمد صادقی، وی را شخصیتی دانست که می‌تواند الگویی برای نسل جدید فعالان اقتصادی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود خوانساری طی سخنانی در مراسم گرامیداشت علاءالدین میرمحمد صادقی (از شخصیت‌های باسابقه اقتصادی و بخش خصوصی) که عصر شنبه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از فعالان اقتصادی و برخی چهره‌های سیاسی برگزار شد، تصریح کرد: امروز همگی دور هم جمع شده‌ایم که از یک عمر فعالیت شخصیت ماندگار حاج آقا علاء میرمحمد صادقی تقدیر و تشکر کنیم.

وی ادامه داد: این مجلس نه تنها نشستی برای تقدیر از آقای میرمحمد صادقی است بلکه نشستی برای تکریم فضیلت در جامعه اقتصادی است. مجلسی برای احترام به تمام کسانی که تمام عمر و سرمایه‌هایشان را صرف این عنصر گرانبها کردند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: ما قصد داریم با برگزاری این جلسات یادآوری کنیم که می‌توان کارآفرین بود، کسب و کار داشت و در عین حال اخلاق را هم رعایت کرد.

خوانساری اظهار کرد: همه شما دوستان از وضعیت اقتصادی و دردهای جامعه آگاه هستید. امروز یکی از آسیب‌هایی که ذهن بخش خصوصی را به خود مشغول کرده موضوع گسترش نگاه عاری از اخلاق در محیط کسب و کار است. بر اساس آمارها فضای کسب و کار ما از الگوهای اخلاقی، دینی و حتی متعارف بین‌المللی فاصله گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: روزگاری بخشی از اقتصاد ایران به دلیل رعایت مفاهیم دینی به اخلاق‌گرایی و مردم‌داری شهرت داشت و برای همین بود که بازاریان ما از معتبرترین افراد جامعه شناخته می‌شدند. آنچه ما امروز از آن به عنوان اخلاق یاد می‌کنیم، مسئولیت اجتماعی است. مسئولیت اجتماعی از نگاه ما یعنی همراهی با مردم، توجه واقعی به فرهنگ و حرکت در مدار اخلاق.

رئیس اتاق بازرگانی تهران یادآور شد: در سال‌های گذشته بیشترین آسیب به اخلاق کسب و کار و اخلاق اجتماعی ما وارد شد. فساد، رکود، بیکاری و فقر پایه‌های اخلاق در جامعه ایرانی را هدف قرار دادند، به گونه‌ای که امروز بابت از دست رفتن این ارزش‌ها افسوس می‌خوریم.

خوانساری درباره ضرورت برگزاری این مراسم تصریح کرد: لازم است یادآوری کنیم که این مجلس نه تنها برای گرامیداشت آقای میرمحمد صادقی است بلکه مراسمی برای گوشزد کردن کرامت انسانی است. همگی می‌دانیم که ایران در دوران انتقال نسل قرار دارد. نسل جوان ما به غیر از یادگیری نیازهای حرفه‌ای نیاز دارد که یاد بگیرد مردمدار و اخلاق‌مدار باشد و همچنین حافظ سرمایه اجتماعی باشد. امروز جمع شده‌ایم تا یکی از این الگوها را به نسل فردا معرفی کنیم.

وی افزود: حاج آقامیرمحمد صادقی طی بیش از پنج دهه فعالیت اقتصادی تصویری زیبا از انسانی خداترس و اخلاق‌مدار را ارائه داده است. امروز نه تنها برای گرامیداشت ایشان بلکه برای پاسداشت این ارزش‌ها دور هم جمع شده‌ایم.

خوانساری اظهار کرد: امروز اقتصاد ایران به دلیل بحران‌های اجتماعی نیاز به بازسازی فکری و اخلاقی دارد. درس بزرگ حاج آقامیرمحمد صادقی برای نسل آینده اقتصاد ایران رعایت چارچوب‌هایی است که اخلاق فردی و اخلاق اجتماعی در آن تعریف می‌شود.

انتهای پیام

کد N938338

وبگردی