آفتاب

یک شبکه جاسوسی در نیجریه کشف و متلاشی شد

یک شبکه جاسوسی در نیجریه کشف و متلاشی شد

دستگاه اطلاعاتی نیجریه اعلام کرد که یک شبکه جاسوسی متعلق به گروه تروریستی بوکو حرام را در فرودگاه بین المللی «ابوجا» پایتخت این کشور متلاشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دستگاه اطلاعاتی نیجریه اطلاعاتی درباره متلاشی کردن یک شبکه جاسوسی در این کشور که برای تروریست های بوکوحرام کارمی کرد را اعلام نمود.

در بیانیه ای که در این رابطه از طرف نهاد مذکور صادر شده، آمده است: هدف این شبکه جاسوسی، انتخاب اهداف مورد نظر برای انجام عملیات تروریستی بوده است. این کشف به دنبال همکاری ها و هماهنگی های صورت گرفته با مسئولین هواپیمایی برای جلوگیری از هرگونه حمله تروریست ها صورت گرفته است.

دستگاه اطلاعاتی نیجریه در رابطه با شبکه تروریستی مذکور اعلام کرد: نوجوان ۱۴ ساله ای را در فرودگاه بین المللی «ننامدی آزیکوه» واقع در «ابوجا» پایتخت نیجریه بازداشت نموده است که اعتراف کرد برای جاسوسی در مورد رویه امنیتی فرودگاه شامل بازرسی از مسافران و مراحل سوارشدن آن ها به هواپیما آموزش داده شده و قرار بود اطلاعات جمع آوری شده را گزارش نماید.

در بیانیه دستگاه اطلاعاتی نیجریه آمده است که هنوز مکان اختفای مرد آموزش دهنده این پسر مشخص نشده است.

مقامات نیجریه به مسافران هشدار داده اند در پی انهدام این شبکه جاسوسی باید منتظر حملات بوکو حرام به فرودگاه پایتخت این کشور باشند.

گفتنی است از ۲۹ ماه می و با روی کار آمدن «محمد بوهاری» رئیس جمهور نیجریه و وعده مبارزه تمام عیار با این گروه تروریستی، بوکوحرام نیز اعلام کرده است که عملیات های خود را تشدید خواهد نمود.

بوکو حرام از ۶ سال قبل فعالیت مسلحانه خود را علیه دولت نیجریه آغاز کرده است و در این مدت ۱۵ هزار نفر کشته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر آواره شده اند.

کد N938276

وبگردی