آفتاب

کشف شبکه جاسوسی بوکوحرام در فرودگاه ابوجا

کشف شبکه جاسوسی بوکوحرام در فرودگاه ابوجا

آژانس امنیت ملی نیجریه اعلام کرد، مقام‌های این کشور یک شبکه جاسوسی تحت رهبری شبه نظامیان بوکوحرام را در فرودگاه بین المللی ابوجا کشف کرده‌اند در حالی که این گروه ظاهرا قصد انتخاب اهدافی برای حمله داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره سرویس‌های دولتی در بیانیه‌ای گفت که روز دوشنبه این شبکه جاسوسی را کشف کرده ودر حال همکاری با مقامات هوانوردی است تا از هر گونه حمله‌ای جلوگیری کند.

محمدو بوهاری، رئیس جمهوری نیجریه پایان دادن به شورش شش ساله بوکوحرام را یکی از اولویت‌های خود قرار داده اما اخبار و آمارهای خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد، شبه نظامیان بوکوحرام از 29 مه سال جاری میلادی همزمان با روی کار آمدن بوهاری بیش از 700 تن را در نیجریه در پی حملات بمب گذاری و تیراندازی کشته‌اند.

اداره خدمات دولتی گفت: یک پسر 14 ساله را که می‌گوید به او دستور داده شده تا از روند امنیتی این فرودگاه از جمله کنترل مسافران و سوار شدن در هواپیما جاسوسی کرده و اطلاعات خود را گزارش دهد، دستگیر کرده است.

تونی اوپیو، سخنگوی اداره خدمات دولتی نیجریه در بیانیه‌ای گفت: این سرویس با همکاری امنیت هوانوردی فرودگاه بین المللی ابوجا شبکه جاسوسی را که توسط تروریست‌های بوکو حرام ایجاد شده بود مختل کرد.

وی افزود: این سرویس با مقامات ارشد هوانوردی به ویژه اداره امنیت هوایی در حال همکاری است تا از هرگونه حمله احتمالی جلوگیری کرده و امنینت مناسب این فرودگاه‌ها را تضمین کند.

بوکوحرام که اقدامات خشونت‌آمیز آنها عمدتا در شمال شرق کشور متمرکز است حملات متعددی را در ابوجا انجام داده از جمله بمب گذاری چهار سال پیش در مقر سازمان ملل که در آن 23تن کشته شدند.

انتهای پیام

کد N938243

وبگردی