آفتاب

رییس جمهور /2/: ایران هراسی شرایط بسیار وخیمی را می گذراند

رییس جمهور /2/: ایران هراسی شرایط بسیار وخیمی را می گذراند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)‌، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه نشست خبری خود به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در سیاست خارجی به آرامش،‌ ثبات،‌ تعامل مثبت با جهان و بازسازی چهره ایران در افکار عمومی دنیا دست یافتیم. امروز نگاه به ایران جور دیگری است و ایران بیش از همیشه در رسانه ها مطرح است در حالیکه کمتر شاهد بودیم که نام ایران به صورت مثبت مطرح شده باشد، اما امروز جزء مقاطع استثنایی است که نام ایران به عنوان یک کشور صلح خواه وتعامل گرا در دنیا مطرح می‌شود تقریبا ایران هراسی شرایط بسیار وخیمی را می گذراند.

وی ادامه داد: بعضی ها تلاش می‌کنند تا با تنفس مصنوعی ایران هراسی را زنده کنند، اما باید بگویم پروژه ایران هراسی در حال مرگ همیشگی است و ایران جایگاه خود را پیدا کرده و امیدوارم در زمینه مقابله با ایران هراسی و اسلام هراسی راهمان را ادامه دهیم.

روحانی با بیان اینکه در زمینه هسته‌ای پرونده پیچیده ای وجود داشت، تاکید کرد: ملت ایران توانست با یک حرکت خوب و منسجم به یک نقطه خوب و مطلوبی در پرونده هسته‌ای دست یابد البته ما در تمام زمینه ‌ها که موفق شدیم از جمله سیاست خارجی به خاطر این بود که تصمیم عجولانه نگرفتیم و از خرد جمعی استفاده کردیم همه جا پیروزی ما به خاطر وحدت ملی بوده است. مردم احساس کردند مسأله هسته‌ای جناحی نیست و ملی است وموفقیت به نفع کشور است.

وی اضافه کرد:‌در مسأله هسته‌ای قدم بزرگی برداشته شده و در حال نهایی شدن این روند هستیم. بعضی ها می گویند اثرش را نمی بینید، البته اثرش دیده خواهد شد اما برای ملموس تر شدن زمانی که قدم های نهایی برداشته و تحریم ها نیز برداشته شود در ماه های آینده شاهد آن خواهیم بود.طبیعی است که یک مقدار طول می کشد اما آنچه مهم است این است که آنچه بدست آوردیم اعتماد و امید بیشتر مردم در سایه امیدو اعتماد به دولت بود.

ادامه دارد...

کد N938209

وبگردی