آفتاب
رییس کل دادگستری کرمانشاه اعلام کرد

تشکیل پرونده «شخصیت» برای متهمان

تشکیل پرونده «شخصیت» برای متهمان

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه از تشکیل پرونده شخصیت برای تمام متهمان کودک و نوجوان و نیز بزرگسالانی که مرتکب جرائم مهم شده‌اند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، محمدرضا عدالتخواه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به همکاری تنگاتنگ پزشکی قانونی کشور با دستگاه قضا، اظهار کرد: قطعا اگر این سازمان را از مجموعه و سیستم قضا حذف کنیم، شاید نتوان در بسیاری پرونده‌ها قضاوت درستی داشت.

عدالتخواه افزود: این تاثیر و نقش مهم سازمان پزشکی قانونی را بویژه می‌توان در پرونده‌های صدمات، جراحت و حقوق ناشی از نسب مشاهده کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه به نقش جدید پزشکی قانونی در همکاری با دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: اخیرا در قانون مجازات اسلامی نقشی برای پزشکی قانونی در جهت ایجاد پرونده‌های شخصیت متهمان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های شخصیت برای تمامی متهمان کودک و نوجوان و نیز بزرگسالانی که مرتکب جرائم مهم شده‌اند تشکیل می‌شود، گفت: در تشکیل این پرونده‌ها بیشتر آزمایشات پزشکی و روانپزشکی و سایر مسائل مشابه مدنظر است که قطعا در این زمینه پزشکی قانونی بیش از همه می‌تواند حضور و نقش پررنگی داشته باشد.

عدالتخواه ابراز امیدواری کرد سازمان پزشکی قانونی با همکاری قضات برجسته بتواند برنامه‌ریزی موثری در زمینه تشکیل این پرونده‌ها داشته باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در پایان به دشواری و سختی کار در پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: متاسفانه این سختی کار پرسنل این سازمان به هیچ وجه دیده نشده و دریافتی پرسنل آن بسیار اندک و ناچیز است.

انتهای پیام

کد N938140

وبگردی