آفتاب

قنبرزاده: صداوسیما داوطلبانه درآمد تبلیغات بازی ستارگان را به بیماران MS کمک کند

قنبرزاده: صداوسیما داوطلبانه درآمد تبلیغات بازی ستارگان را به بیماران MS کمک کند

مدیرعامل باشگاه نفت تهران درباره بازی ستارگان ایران و جهان می‌گوید جا دارد صداوسیما هم از این کارِ خیر، پولی نگیرد و درآمدهای حاصل از تبلیغات را داوطلبانه به بیماران MS کمک کند.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران درباره بازی ستارگان ایران و جهان می‌گوید جا دارد صداوسیما هم از این کارِ خیر، پولی نگیرد و درآمدهای حاصل از تبلیغات را داوطلبانه به بیماران MS کمک کند.

منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: در بازی ستارگان ایران و جهان صداوسیما حداقل 4-5 میلیارد تومان از محل تبلیغات به دست آورد که باعث و بانی این درآمد، ستارگان فوتبال بودند که با نیت کمک به بیماران MS این کار را کردند در نتیجه این پول حق بیماران MS است، جا دارد که صداوسیما حداقل از این کار خیر پولی نگیرد و به درآمدهایی که از این بازی بابتِ پخشِ تلویزیونی، عایدش شد اکتفا کند.

وی با اشاره به نتایج نامطلوب اخیر تیم نفت تهران گفت: کادر فنی مان بسیار خوب است و ما به این کادر فنی کاملا اعتقاد داریم و این طور نیست که با این نتایج که گرفته شده به آن ها خرده بگیریم بلکه سعی مان این است که به آنها برای رفع مشکلات تیم کمک کنیم تا نتایج مطلوب شود. ما قطعا منصوریان را به عنوان سرمربی حمایت می‌کنیم چرا که او اخلاق‌مدار و سفیر ایران در بیماری MS است و همه این‌ها برای ما ارزشمند است حتی ما قرارداد او را دو ساله بسته‌ایم و اعتقاد داریم حمایت از سرمربی تیم‌مان حمایت از جریان فوتبال کشور است.

قنبرزاده ادامه داد: خودمان هم فکر می‌کردیم در این چهار بازی شرایط بهتری داشته باشیم. در بازی با ملوان روی بدشانسی و در بازی با سیاه‌جامگان روی اشتباهات فنی نتایج مطلوب نگرفتیم. چهار، پنج نفر از بازیکنان تاثیرگذار ما تغییر کردند و اضافه بر این بازیکنان مان به هماهنگی‌های لازم نیز نرسیدند.این نتایج تا حدودی هم قابل پیش‌بینی بود ولی نه در این حد، چرا که انتظار خودمان هم بیشتر بود. باید حوصله کنیم و دنبال راهکار برای برون رفت از وضعیت موجود باشیم.

مدیر عامل تیم نفت تهران درباره باخت این تیم مقابل سیاه‌جامگان مشهد تصریح کرد: به هر حال فوتبال همین است، مولفه‌های زیادی در برد و باخت تاثیرگذار است یکی از این مولفه‌ها می‌تواند عدم شناخت بازیکنان از هم باشد که با مرور زمان رفع می‌شود تیم‌هایی مثل نفت و فولاد بازی‌های زیادی انجام دادند و در نتیجه از لحاظ بدنی فشار خیلی زیادی روی بازیکنان ما بوده فولاد هم چنین وضعی را داشت ولی نه اندازه‌ی تیم ما. در کل مهم این است که همه ما در تیم نفت تهران از کادر فنی، کادر خدمات و پشتیبانی گرفته تا کادر مدیریتی تلاش کنیم تا بتوانیم این وضعیت را تغییر دهیم و به روند مثبت بازگردیم.

او در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید در بازی برگشت با الاهلی در امارات بتوانند نتیجه مناسبی بگیرید، گفت: فوتبال یک سری مولفه‌ها دارد که همه مثل زنجیر به هم وابسته هستند. من در جلسه‌ای درباره فوتبال در سنگاپور شرکت کرده بودم وقتی در آن جلسه درباره بودجه‌ی باشگاه مان توضیح می‌دادم برایشان غیر قابل باور بود. از بین 32 تیم حاضر، نفت از لحاظ بودجه در رتبه 32 قرار داشت. کل بودجه باشگاه نفت برای 5 سال اندازه یک بازیکن مثل لیما است که در بازی با امارات به ما گل زد.

قنبرزاده تاکید کرد: آماری از کادر مدیریتی الاهلی گرفته‌ام که طبق این آمار آنها حدود 8 بازیکن ملی‌پوش دارند. یعنی 8 بازیکن ملی‌پوش اماراتی که تیم سوم آسیا شد. علاوه بر این 4 بازیکن خارجی تراز اول مثل لیما و دفاع تیم ملی کره جنوبی را دارند این بازیکنان هر کدام در جام جهانی بازی کرده‌اند و کیفیت‌ بالایی داشتند و علاوه بر سرمایه‌گذاری زیاد، دو اردوی بسیار سنگین در اروپا داشته‌اند و با تیم‌های تراز اول اروپایی بازی داشتند، نمی‌شود گفت که این موضوع ها بی‌تاثیر است و من فکر می‌کنم بازیکنان تیم نفت با این بضاعت باشگاه از جان مایه گذاشتند که توانستند بین این 8 تیم باشند. در بازی با الاهلی هم بازی بدی نداشتیم بازیکنان‌مان با تمام وجود بازی کردند و ما با بدشانسی‌هایی رو به رو شدیم، در خط فوروارد، علی قربانی را نداشتیم. ارسلان مطهری هم که در بازی دوم مصدوم شد که به ناچار فقط 10 دقیقه در بازی با الاهلی از او استفاده کردیم و ایمان مبعلی که موتور محرکه تیم بود متاسفانه در بازی دوم مصدوم شد. خلاصه از سه چهار تا از بازیکنان تاثیرگذارمان محروم بودیم، اضافه بر این دو تن از بازیکنان که آن روز بازی می‌کردند مصدومیت‌های جزئی داشتند که کادر فنی به ناچار از آن‌ها استفاده کرد.

او با اشاره به بازی سابق تیم نفت با الاهلی عربستان در ریاض گفت: ما در ادامه کار، تمام تلاش خود را می‌کنیم. گرفتن نتیجه خوب در امارات برایمان دور از دسترسی هم نیست چرا که سابقا بازی‌ای که با تیم عربستانی داشتیم و سه بر صفر بردیم در خود عربستان بود و در مصاف با الاهلی عربستان در ریاض هم توانستیم نتیجه خوبی بگیریم. نکته مسلم اینکه ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بتوانیم در مرحله بعد بین چهار تیم باشیم ولی باید قبول کنیم که تیم، در همین سطح است.

او اشاره به باخت نفت مقابل الاهلی امارات در تهران گفت: اگر ما بازی رفت و برگشت را دو تا 90 دقیقه در نظر بگیریم، ما یک نود دقیقه را با تفاوت یک گل عقب هستیم و یک نود دقیقه‌ی دست نخورده را هنوز در پیش رو داریم که می توانیم در آن 90 دقیقه باختمان را جبران کنیم.

قنبرزاده در پاسخ به اینکه ایمان مبعلی، ارسلان مطهری و علی قربانی چه زمانی می‌توانند به بازی‌های تیم برسند، گفت: آن طور که کادر پزشکی ما گفته‌اند ایمان مبعلی در بازی بعدی آسیایی ما می‌رسد و مطهری هم که به بازی الاهلی رسید و 10 دقیقه بازی کرد ولی چون یک مدت دور بود آمادگی کامل را نداشت. قربانی را بعید می‌دانم برسد.

مدیرعامل تیم نفت تهران درباره وضعیت داوری و چیدمان آن در لیگ پانزدهم نیز تصریح کرد: من عقیده دارم فشارهای روانی زیادی روی داورها وارد می‌شود وگرنه هیچ داوری دوست ندارد که خود را زیر سوال ببرد. وقتی یک ورزشکار مصدوم می‌شود و بعد از مدتی می‌خواهد به بازی برگردد از دقیقه اول او را به زمین نمی‌فرستند. در به کارگیری داورها هم باید چنین شرایطی را در نظر گرفت. منطق می‌گوید کسی که کار اجرایی می‌کند مثل یک فوتبالیست و یک داور، از دقیقه اول او را وارد بازی نمی‌کنند بلکه آرام آرام او را برمی‌گردانند. در داوری فشار سنگینی روی فنایی و قهرمانی بود. من اعتقاد دارم که این افراد را باید آرام آرام می‌آوردند و بازی‌های سنگین را به این افراد نمی‌دادند. مثلا به فغانی باید دو یا سه بازی با حساسیت کمتر داده می‌شد تا از لحاظ روحی برای قضاوت‌های سنگین‌تر با تماشاگران بیشتر آماده شوند. به نظر من کمیته و دپارتمان داوران می‌توانست از لحاظ روانشناختی این موضوع را مدیریت کند.

قنبرزاده ادامه داد: چطور می‌شود که فغانی بازی‌های بین‌المللی را خیلی خوب سوت می‌زند و مورد تقدیر و تشکر هم قرار می‌گرفت ولی در این بازی اخیر انقدر مورد انتقاد قرار میگیرد؟ پس ما باید بپذیریم که آن جو روانی شدید باعث آن اشتباهات در قضاوت این داروان شده است.

انتهای پیام

کد N938078

وبگردی