آفتاب

نارضایتی سوریه از مصر ادامه دارد

نارضایتی سوریه از مصر ادامه دارد

روزنامه المصری الیوم در خبری نوشت: سوریه، مصر را به علت عدم لغو تصمیم رئیس جمهور پیشین این کشور مبنی بر کاهش سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور سرزنش کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه در گزارشی نوشت: اخیرا یک هیات رسانه‌ای مصری به سوریه سفر کرد و ضمن دیدار با مسئولان سوری از جمله رئیس پارلمان سوریه، وزرای خارجه، اطلاع رسانی، فرهنگ، اوقاف و بهداشت بازدیدهای میدانی نیز از لاذقیه، طرطوس، حمص و دمشق داشت.

در این گزارش آمده است که نارضایتی اصلی سوریه از مصر همچنان پیرامون این امر است که دستور محمد مرسی، رئیس جمهور عزل شده مصر مبنی بر کاهش سطح روابط رسمی میان قاهره و دمشق از درجه سفیر به درجه کاردار همچنان لغو نشده است.

دومین نارضایتی دمشق از قاهره به این مساله برمی‌گردد که قاهره میزبان کنفرانس مخالفان سوری شد اما دولت سوریه به عنوان طرف دوم به این کنفرانس دعوت نشد که سوریه به دلیل این مساله مصر را سرزنش کرده است.

المصری الیوم در ادامه نوشت: باید قاهره قویا در دمشق حضور داشته باشد چرا که حضور کنونی قاهره، دمشق را راضی نمی‌کند و این امر شایسته ما و نقش ضروری ما در منطقه نیست.

سلیمان جودة، نویسنده این مقاله در روزنامه المصری الیوم با بیان اینکه این سفر بنا به دعوت وزارت اطلاع رسانی سوریه انجام گرفت مداخله مسئولان مصری در این خصوص را رد کرد.

انتهای پیام

کد N937976

وبگردی