آفتاب
با فروکش کردن ناآرامی در شبه جزیره کره؛

بزرگترین مانور نظامی سئول – واشنگتن برگزار شد

بزرگترین مانور نظامی سئول – واشنگتن برگزار شد

سئول و واشنگتن به فاصله چند روز پس از فروکش کردن موج جدید ناآرامی ها در شبه جزیره کره، بزرگترین مانور نظامی مشترک خود را انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، کره جنوبی و آمریکا دیروز جمعه بزرگترین مانور نظامی خود را در حالی برگزار کردند که تنها چند روز از ناآرامی های اخیر شبه جزیره کره و صف آرایی نظامی سئول – پیونگ یانگ می گذرد.

این تمرین نظامی در ۲۰ کیلومتری بخش جنوبی منطقه غیر نظامی حائل بین دو کره انجام گرفت و به گفته وزارت دفاع آمریکا به لحاظ تعداد نفرات و تجهیزات از همه مانورهایی که تا کنون سئول به تنهایی یا در مشارکت با واشنگتن انجام داده، بزرگتر است.   

در این مانور ۳۰۰۰ نیروی آمریکایی و کره ای، ۱۰۰ دستگاه تانک و خودرو زرهی، ۱۲۰ قبضه سلاح سنگین، ۴۵ بالگرد و ۴۰ هواپیمای جنگنده به کار گرفته شدند.

این مانور با شبیه سازی حمله احتمالی نیروهای پیونگ یانگ به یکی از پست های بازرسی کره جنوبی آغاز شد و در ادامه با هجوم فرضی نیروهای کره شمالی و در مقابل، پاسخ قاطع همسایه جنوبی پایان یافت.

این تمرین نظامی با حضور ۲۰۰۰ میهمان از جمله «پارک گئون های» رئیس جمهور کره جنوبی برگزار شد. ناگفته نماند که نزدیک به ۳۰ هزار نیروی نظامی آمریکا به طور دائم در خاک کره جنوبی مستقر هستند.

کد N937943

وبگردی