آفتاب
صباغ به مهر خبر داد:

سالگرد شهیدان باهنر و رجایی باسخنرانی ابوترابی‌فرد برگزار می‌شود

سالگرد شهیدان باهنر و رجایی باسخنرانی ابوترابی‌فرد برگزار می‌شود

رئیس ستاد بزرگداشت سالروز شهدای ۸ شهریور گفت: مراسمی به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فردا یکشنبه با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در مجموعه فرهنگی رفاه برگزار می‌شود.

محسن صباغ رئیس ستاد بزرگداشت سالروز شهدای ۸ شهریور در گفتگو با خبرنگار مهر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر، رجایی و دستجردی، اظهار کرد: دو ماه پس از حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش که توسط منافقان کوردل انجام شد، ایادی استکبار توطئه خونین ۸ شهریور سال ۱۳۶۰ را در دفتر نخست وزیری رقم زدند.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید رجایی، گفت: شهید رجایی انسان خودساخته و باسجایای اخلاقی بالایی بود و مشی ساده زیستی آن شهید در دوران انقلاب زبان‌زد خاص و عام بود.

صباغ افزود: شهید رجایی در عرصه مبارزه هیچگاه دچار غرور و بی احتیاطی نشد،  همواره با منطق و توام با اخلاق همراه انقلاب بود و رفتار او نیز،  شخصیت منحصر به فردی را از وی ساخته بود.

رئیس ستاد بزرگداشت سالروز شهدای ۸ شهریور تاکید کرد: شهید باهنر نیز فردی صاحب نظر، اندیشمند و خوش فکر بود و مساله ارشاد عملی و ارتقای آگاهی جامعه برای او اهمیت داشت و در این راه تلاش بسیاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید باهنر نقش ارزشمندی در تعلیم و تربیت اسلامی داشت و ما هیچ وقت نوشتارهای دینی این شهید در کتابهای مدارس را فراموش نمی کنیم.

صباغ با بیان اینکه ذره ذره زندگی شهید باهنر مطابق رفتارهای اسلامی بود، گفت: این شهید در برابر فشارها و ناملایمات روحیه باز و بامتانت داشت و هیچکس خستگی و عصبانیت را در چهره ایشان مشاهده نمی کرد،  زیرا این مسائل برای او مفهومی نداشت.

وی تلاش، توکل و امید را از جمله دیگر ویژگی های شهید باهنر عنوان کرد و گفت: شهید باهنر هیچ وقت در طول مبارزات قبل از انقلاب و ناملایمات پس از آن مایوس نمی شد. این خصوصیات هم برای منافقین خوشایند نبود و باعث شد که شهید باهنر به دست عوامل منافقین در کمال مظلومیت به شهادت برسند.

رئیس ستاد بزرگداشت سالروز شهدای ۸ شهریور با اشاره به فرمایشی از امام (ره) در خصوص شهیدان باهنر و رجایی گفت: امام می فرمودند ریاست بر باهنر و رجایی تاثیری نکرد، بلکه آنها بر ریاست تاثیر داشتند.

وی افزود: ریاست نتوانست به این دو شهید غلبه کند و این درس بزرگی برای همه خدمتگزاران ماست. یعنی همه باید یاد بگیرند در هر پست و مقامی که هستند بر جایگاه و مقامشان غلبه کنند، نه اینکه ریاست بتواند بر آنها غالب شود.

صباغ با بیان اینکه همه ساله با فرارسیدن سالروز ۸ شهریور مردم در سراسر کشور یاد این دو شهید را گرامی می دارند، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همه ساله به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، تبیین اندیشه های آنها و معرفی چهره کریه منافقین، مراسم هایی را در سراسر کشور برگزار می کند.

رئیس ستاد بزرگداشت سالروز شهدای ۸ شهریور گفت: فردا یکشنبه در سالروز ۸ شهریور مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و مقامات لشگری و کشوری در مجموعه فرهنگی رفاه واقع در میدان بهارستان، ضلع شرقی مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

صباغ افزود: در این مراسم حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی می کند.

کد N937813

وبگردی