آفتاب

60 هزار یهودی آمریکایی در شهرک‌های کرانه باختری زندگی می‌کنند

60 هزار یهودی آمریکایی در شهرک‌های کرانه باختری زندگی می‌کنند

پژوهش اخیر کارشناسان و تحلیلگران دانشگاه آکسفورد انگلیس نشان داد که نزدیک به 60 هزار یهودی آمریکایی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری زندگی می‌کنند و 15 درصد از کل جمعیت شهرک نشنیان صهیونیست را تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از منابع خبری آگاه در انگلیس نوشت: "ساره یایل هرشورن" مسئول اصلی تهیه این پژوهش در جریان همایش دو روزه در شهر اشغالی قدس خاطر نشان کرد که این پژوهش به صورت ویژه مساله یهودیان آمریکایی را که در فاصله سال های 1960 تا 1970 به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده و تبدیل به اعضای فعال جنبش شهرک سازی شده اند، مورد بررسی قرار داده است.

هرشون تصریح کرد که نتایج به دست آمده در این پژوهش کاملا با فرضیه‌های قبلی درباره این گروه از یهودیان فرق دارد. فرضیه‌های قبلی مبتنی بر این بودند که مهاجران یهودی به این دلیل به فلسطین اشغالی می‌آمدند که گزینه دیگری پیش روی خود نداشتند و یا این مهاجران از یهودیان ارتدوکس تندرو و حامی حزب راستگرای افراطی آمریکا هستند.

وی که نویسنده کتاب "شهری در بالای تپه؛ شهرک نشین یهودی آمریکایی در مناطق اشغالی سال 67 زندگی می‌کند" است خاطر نشان کرد که شمار زیادی از یهودیان آمریکایی در فلسطین اشغالی زندگی می‌کنند و جمعیت مهاجران آمریکایی در فلسطین اشغالی و فرزندان آنها نزدیک به 160 هزار نفر برآورد شده است.

هرشورن که از پژوهشگران برجسته حوزه مطالعات صهیونیستی در دانشگاه آکسفورد است، تاکید می کند که در واقع فرضیه های کاملا اشتباهی درباره یهودیان وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به این فرضیه اشاره کرد که مهاجران یهودی که از آمریکا به فلسطین اشغالی آمده اند، جوانان مجرد و تحصیلکرده هستند.

وی افزود براساس یک پژوهش صهیونیستی 10 درصد از شهرک‌نشینان یهودی آمریکایی تبار که در کرانه باختری زندگی می‌کنند، مدرک دانشگاهی دکتری دارند و با آرمان‌های بزرگ و انگیزه‌های سنتی به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند، اما نمی‌توان گفت که همه آنها از یهودیان ارتدوکس افراطی و از فعالان جنبش‌های چپگرای آمریکا هستند.

انتهای پیام

کد N937708

وبگردی