آفتاب

سوئیس از اقدام سفیرش در نشان دادن کاریکاتور نتانیاهو عذرخواهی کرد

سوئیس از اقدام سفیرش در نشان دادن کاریکاتور نتانیاهو عذرخواهی کرد

دولت سوئیس از بابت اقدام سفیر این کشور در ایران در نشان دادن کاریکاتور بنیامین نتانیاهو در مراسمی در شهر زوریخ اظهار تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "جولیو هاس"، سفیر سوئیس در تهران روز پنجشنبه این کاریکاتور را در جمع صدها تاجر و صنعتگر سوئیسی و ایرانی در هتلی در شهر زوریخ نشان داد.

این مراسم با هدف تشویق برای سرمایه‌گذاری در ایران بعد از توافق هسته‌ای با 1+5 برگزار شد و کاریکاتوری که جولیو هاس نشان داد به توافق هسته‌ای ایران مربوط می‌شد که با اعتراض شدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روبرو شد.

در این کاریکاتور دو کبوتر با نقش پرچم‌های ایران و آمریکا روی سینه‌هایشان، روی سر بنیامین نتانیاهو مدفوع می‌کنند.

وزارت امور خارجه فدرال سوئیس اعلام کرد، این کاریکاتور پرسش برانگیز بدون اطلاع آن مورد استفاده قرار گرفته است.

وزارت امور خارجه سوئیس از نشان دادن این کاریکاتور اظهار تاسف کرد و آن را اقدامی ناخوشایند خواند.

این سخنرانی هاس در حالی انجام شده که اروپایی‌ها برای بازگشت به بازار ایران در حال رقابت هستند.

جولیو هاس در سخنرانی‌اش در هتلی در زوریخ ایران را قطب ثبات در یک منطقه بسیار بسیار ناامن توصیف کرد و از تاجران سوئیسی خواست تا فعالیت‌شان در ایران را که از بازاری پرسود با جمعیتی 80 میلیون نفری برخوردار است به تاخیر نیندازند.

وزارت امور خارجه سوئیس در ادامه بیانیه‌اش اظهار کرد: هاس با این کاریکاتور به دنبال توهین به هیچ کسی نبوده است و اگر هم چنین قصدی مطرح بوده او از بابت این توهین اظهار تاسف کرده و از هر کسی که ممکن است مورد توهین قرار گرفته باشد عذرخواهی می‌کند.

سفیر سوئیس در ایران این کاریکاتور را با عنوان "ایران: حالا یا هرگز" روی صفحه نمایش بزرگی که برای سخنرانی‌اش از آن استفاده کرد، نشان داد.

انتهای پیام

کد N937697

وبگردی