آفتاب

لبنان برای حل بحران زباله‌هایش دست به دامن ترکیه شد

لبنان برای حل بحران زباله‌هایش دست به دامن ترکیه شد

نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود خواهان حمایت و کمک آنکارا برای حل بحران زباله‌ها در لبنان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری العربیه، تمام سلام، نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگوی تلفنی با احمد داوود اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود از وی خواست تا برای حل بحران زباله‌ها در لبنان که به تظاهرات گسترده لبنانی‌ها علیه دولت منجر شده است به لبنان کمک کند.

داوود اوغلو نیز ضمن اشاره به اینکه ترکیه امکانات و تجاربی در این زمینه دارد بر آمادگی کشور خود برای کمک به لبنان جهت حل این بحران تاکید کرد.

وی به سازمان محیط زیست و برنامه‌ریزی شهری ترکیه دستور داد تا تیم فنی را در سریع‌ترین زمان ممکن به بیروت فرستاده و اقدامات لازم را در این باره اتخاذ کنند.

بیروت از 22 اوت جاری صحنه تظاهرات گسترده لبنانی‌ها علیه بحران زباله‌های انباشته شده در خیابان‌ها و فساد بوده است.

در همین راستا، نهاد مشنوق، وزیر کشور لبنان در خصوص تظاهرات لبنانی‌ها گفت: گروهی از آشوبگران که عضو احزاب سیاسی هستند وارد تظاهرات اخیر شده و برای منحرف کردن خواسته‌های مسالمت‌آمیز تظاهرکنندگان مرتکب اقدامات خشونت‌آمیز شدند.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی بخشی از مردم هستند و نمی‌توان آنها را متجاوز خواند. در هر تظاهراتی در جهان درگیری میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی رخ می‌دهد.

وی گفت: هفت تن از تظاهرکنندگانی که در میدان «ریاض الصلح» در مقابل مقر دولت تجمع کرده بودند بازداشت شده‌اند که یکی از آنها سودانی و یکی سوری هستند.

به گفته مشنوق، این افراد به سمت نیروهای امنیتی کوکتل مولوتف پرتاب کرده بودند و سه تن از آنها نیز به دلیل استفاده از مواد مخدر بازداشت شده‌اند.

وزیر کشور لبنان اعتراف کرد که نیروهای امنیتی شنبه گذشته در متوقف کردن تظاهرکنندگان اشتباه کرده‌اند اما دلیل اشتباه آنها عدم هماهنگی میان گروه‌های امنیتی بوده است.

انتهای پیام

کد N937657

وبگردی