آفتاب

تظاهرات در استان‌های مختلف مصر و کشته شدن 2 حامی اخوان المسلمین

تظاهرات در استان‌های مختلف مصر و کشته شدن 2 حامی اخوان المسلمین

بار دیگر در قاهره و دیگر استان‌های مصر در محکومیت کودتا و درخواست بازگشت روند دموکراسی، تظاهرات جدیدی برگزار شد، این در حالی است که برخی منابع از کشته شدن دو تن از مخالفان کودتا در استان "فیوم" به دست نیروهای امنیتی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، در مناطق مختلف قاهره از جمله محله المعادی این شهر معترضان با شرکت در تظاهراتی با عنوان "انقلاب امید فقرا و مظلومان" نسبت به شکنجه برنامه‌ریزی شده در داخل زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها در مصر اعتراض کرده و آزادی همه زندانیان سیاسی این کشور را خواستار شدند. تظاهرکنندگان بر ادامه جنبش مسالمت آمیز خود در مخالفت با کودتا تا زمان تحقق خواسته‌هایشان تاکید کردند.

در شهر الزقازیق استان الشرقیه نیز تظاهراتی در محکومیت وخامت شرایط اقتصادی کشور برگزار شد و تظاهرکنندگان محاکمه عاملان قتل معترضانی را که از انقلاب ژانویه 2011 به بعد کشته شده‌اند، خواستار شدند.

از سوی دیگر، برخی منابع اعلام کردند که نیروهای امنیتی مصر دو تن از مخالفان کودتا در استان فیوم واقع در جنوب قاهره را کشته‌اند.

شاهدان عینی گزارش دادند که نیروهای امنیتی پس از یورش به مزرعه‌ای که این مخالفان در آنجا حضور داشتند، به سمت آنها شلیک کردند.

نیروهای امنیتی مصر حدود یک ماه قبل در همین استان پنج مخالف را کشته بودند.

مصر از کودتای نظامی که در تاریخ سوم ژوئیه 2013 به رهبری عبدالفتاح سیسی، ویر دفاع آن دوره و رئیس جمهوری فعلی رهبری شد و به سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهوری منتخب انجامید، شاهد تظاهرات و اعتراضات تقریبا هر روزه در استان‌های مختلف است.

از آن زمان تاکنون مقامات مصری حکم اعدام صدها تن از اعضای اخوان المسلمین را طی محاکمه‌هایی شتاب زده که سازمان ملل آنها را بی‌سابقه توصیف کرد، صادر کرده‌اند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی استان جیزه مصر یک هواپیمای تجسسی را که مجهز به دوربین و فلش بوده در نزدیکی اول اکتبر شناسایی کردند و مشخص شد این هواپیمای جاسوسی در حال عکس برداری از برخی اماکن پلیس و مراکز حساس در بخش اول اکتبر بود.

انتهای پیام

کد N937528

وبگردی