آفتاب

کارشناس رژیم صهیونیستی: ادامه جنگ در سوریه بهترین گزینه برای ماست

کارشناس رژیم صهیونیستی: ادامه جنگ در سوریه بهترین گزینه برای ماست

رژیم صهیونیستی از زبان یکی از مهمترین کارشناسان نظامی خود پیروی از سیاست عدم دخالت در سوریه را بهترین راه برای اسرائیل دانست و ادامه جنگ در سوریه را بهترین گزینه برای این رژیم خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یعقوب عمیدرور، یکی از مهمترین کارشناسان نظامی اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه "اسرائیل الیوم" درباره جنگ فعلی در سوریه گفت: ما اکنون در مورد سوریه با دو مساله رو به رو هستیم؛ مساله اول مربوط به سیاست کلی اسرائیل نسبت به جنگ فعلی در سوریه است جنگی که میان دولت سوریه و همپیمانانش از یک سو با گروه‌های تکفیری چون جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) و داعش از سوی دیگر وجود دارد. اکنون سوال این است که آیا تل‌آویو باید موضع گیری در خصوص این جنگ داشته باشد و علیه یکی از دو طرف و یا به نفع یکی از آن دو عمل کند؟ کدام یک برای اسرائیل بهتر است؟ دولت سوریه با وجود تمامی مشکلات و تهدیدات و یا گروه‌های بسیار تندرویی که تاکنون از فعالیت علیه اسرائیل خودداری کرده‌اند؟

وی افزود: اما مساله دوم آن است که در صورت اجرای عملیات علیه اسرائیل در جولان تل‌آویو چگونه باید پاسخ دهد؟ آیا باید تنها به کمترین حد اکتفا کند و پاسخ خود را بر روی منطقه‌ای که عملیات در آن اجرا شده متمرکز کند یا باید پاسخ بسیار بزرگ به این حمله بدهد تا هر که پشت آن ایستاده بهراسد؟

عمیدرور ادامه داد: از نظر اصولی به نظر می‌رسد که اسرائیل باید جدا از اینکه به بخشی از درگیری‌های بی‌پایان سوریه بدل شود پرهیز کند چرا که از نظر تل‌آویو در این جنگ هیچ یک از طرف‌ها از دیگری بهتر نیست. از سوی دیگر در مقابل طرف تندرویی که امکان درک وحشی‌گری‌های غیرانسانی‌اش نیست (داعش)، قدرت حزب الله وجود دارد که توان پرتاب صدها هزار موشک را دارد.

وی عنوان داشت: اما همزمان دخالت نظامی حزب الله در سوریه، باعث می‌شود تمرکز این قدرت از جبهه‌اش با اسرائیل کاسته شود و به همین دلیل این سوال مطرح می‌شود که چرا اسرائیل باید به نفع هر کدام از طرف‌ها وارد این جنگ شود و آیا بهتر نیست که دو طرف خود خون یکدیگر را بریزند؟

این کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی در پایان گفت: موضع اسرائیل در مورد جنگ سوریه محکوم به این اصل است که برای اسرائیل مقابله با دشمنی که پشت‌اش یک کشور ایستاده و از آن حمایت نظامی می‌کند (حزب الله) از مقابله با سازمانی که بسیار وحشی‌تر است اما هیچ دولتی وجود ندارد که از آن حمایت کند (داعش) بسیار سخت‌تر است و بر این اساس سیاست اسرائیل مبتنی بر عدم دخالت در سوریه ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

کد N937381

وبگردی